انواع رژیم های موجود در دنیای بدنسازی

چه چیزهایی بخوریم و از خوردن چه چیزهایی اجتناب کنیم؟

بدنسازی ورزش مورد علاقه ی بسیاری از مردم جهان است زیرا در این ورزش ماهیچه های بدن ساخته می شوند و فرم پیدا می کنند. اما تنها ورزش کافی نیست بلکه شما باید تغذیه مناسب نیز داشته باشید،شما با تغذیه‌ی مناسب می توانید در ساختن اندامی متناسب پیشگام باشید و قطعا بدون داشتن تغذیه ی مناسب نمی توانید به اندام ایده آل خود برسید.

در دنیای امروز بدنسازی اغلب به عنوان سبک زندگی شناخته می شود چراکه شامل زمانی است که در باشگاه و خارج از آن می گذارانید. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از رفتن به باشگاه بدنسازی بدست آورید، باید روی رژیم غذایی خود متمرکز شوید زیرا خوردن غذاهای نامناسب می تواند برای اهداف بدنسازی شما مضر باشد.

برای دیدن انواع لباس ورزشی و لباس بدنسازی شرافیت کلیک کنید .

شلوارک بدنسازی شرافیت

مبانی بدنسازی

تفاوت بدنسازی با پاورلیفتینگ یا وزنه برداری المپیک این است که بجای قدرت بدنی، براساس ظاهر بدنی ورزشکار قضاوت می شود.در این صورت بدنسازان در صدد توسعه و حفظ بدنی متعادل، لاغر و عضلانی هستند. در طول مرحله حجیم سازی که می تواند ماها تا سال‌ها طول بکشد، بدنسازان یک رژیم غذایی پرکالری و غنی از پروتئین می خورند و با هدف عضله سازی با شدت بیشتری وزنه ها را بالا می برند.

مرحله برش، بر کاهش هر چه بیشتر چربی در حالی که توده های عضلانی بدن حفظ شود تمرکز دارد که این اتفاق از طریق تغییرات خاص در رژیم غذایی و ورزش در یک دوره 12 تا 26 هفته ای بدست می آید.

فواید بدنسازی

اگر شما از جمله کسانی هستید که مرتب ورزش می کنید سلامتی خود را در آینده تضمین خواهید کرد. ورزش اختصاصی بدنسازی فواید زیادی برای سلامتی دارد. بدنسازان به منظور حفظ و ساخت عضلات به صورت مکرر ورزش می کنند و تمرینات مقاومتی و هوازی انجام می دهند. با لباس ورزشی مردانه شرافیت لذت ورزش کردن خود را دو چندان کنید!

READ  5 راهکار برای عضله سازی

تمرینات مقاومتی باعث افزایش قدرت و اندازه عضله می شود.  افزایش قدرت عضلانی سبب کاهش مرگ ناشی از سرطان، بیماری قلبی و کلیوی و همچنین چندین بیماری حیاتی دیگر می شود.

انجام ورزش هوازی توسط بدنسازان به منظور کاهش چربی بدن انجام می شود که سبب شده سلامت قلب بهبود یابد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش پیدا کند. بدنسازان علاوه بر ورزش بر روی تغذیه خود نیز تمرکز می کنند که این امر موجب می شود آنها از یک الگوی غذایی سالم که شامل مواد مغذی از تمام گروه های غذایی در مقادیر مناسب است پیروی کنند. این موضوع سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن نیز می شود.

مکمل بدنسازی

نیاز به کالری و مواد مغذی مفید

هدف بدنسازان در ورزش های رقابتی این است که توده ی عضلانی خود را افزایش داده و چربی های بدن را کاهش دهند. در مرحله‌ی حجیم سازی، بدنساز با افزایش حجم عضله مواجه است و در مرحله ی برش با کاهش چربی!

از این رو در مرحله حجیم سازی نسبت به مرحله برش، کالری بیشتری مصرف می کنید.

چه میزان کالری نیاز دارید؟

ساده ترین راه برای تعیین میزان کالری مورد نیاز این است که حداقل سه بار در هفته وزن کشی کنید و آنچه می خورید را با استفاده از برنامه ردیابی کالری ثبت کنید. اگر وزن شما ثابت بماند، تعداد کالری روزانه ای که می خورید کالری نگهدارنده شماست! به عبارت دیگر، وزن شما کم و یا زیاد نمیشود و ثابت است. در طول مرحله حجم دهی، توصیه می شود کالری دریافتی خود را تا 15 درصد افزایش دهید.  به عنوان مثال، اگر کالری نگهداری شما 3000 در روز است، باید 3450 کالری در روز در طول مرحله حجم دهی مصرف کنید.

READ  گزارش صدا و سیما از مسابقات فدراسیون گلف با فرشتگان سندروم داون با حمایت تیم شرافیت

با افزایش وزن در مرحله حجم دهی کالری خود را افزایش دهید و با کاهش وزن در مرحله برش کالری خود را کاهش داده تا پیشرفت خود را مشاهده کنید. در طی هر دو مرحله توصیه می شود بیش 0.5 تا 1 درصد از وزن بدن خود را در هفته از دست ندهید یا اضافه نکنید.

نسبت مواد مغذی

هنگامی که تعداد کالری مورد نیاز خود را مشخص کردید، می توانید نسبت مواد مغذی خود را تعیین کنید، که نسبت بین پروتئین، کربوهیدرات و چربی دریافتی شماست. بر خلاف تفاوت نیاز کالری شما بین فاز حجیم و برش، نسبت مواد مغذی ها تغییر نمی کند. رژِیم غذایی بخش مهمی از بدنسازی است، خوردن غذاهای مناسب در اندازه کافی، سبب می شود ماهیچه های شما پس از تمرین به واسطه‌ی تامین مواد مغذی قوی تر شوند.

انواع رژیم های غذایی

رژیم غذایی در استفاده مکمل
آموزش بدنسازی شرافیت

1.رژیم غذایی  اتیکنز

این رژیم غذایی یک رژیم با کمترین میزان کربوهیدرات است که در چهار مرحله قابل اجرا می باشد. در این رژیم بدنساز باید مصرف کربوهیدرات ها را به کمترین میزان ممکن برساند و مصرف پروتئین و چربی را افزایش دهد البته توجه کنید که چربی باید از نوع چربی های سالم باشد. یکی از مزایای این رژیم مصرف موادی است که دارای ویتامین بالایی هستند این رژیم متناسب با نیازهای شما تغییر می کند و همچنین فشار زیادی به بدنساز وارد نمی کند.  این رژیم نیازمند زمان طولانی است تا بتوانید نتیجه ی مورد نیاز خود را بگیرید.

2.رژیم سی روزه‌ی بدنسازی

در این رژیم که بسیار سخت گیرانه است از خوردن مواد قندی و کربوهیدرات‌های کارخانه‌‎ای و سایر غلات باید پرهیز کنید.  اما خوردن انواع پروتئین ها و غذاهای طبیعی نظیر ماهی بلامانع می باشد. از مزایای این رژیم این است که شما مواد مغذی و سالم را مصرف می کنید و به این ترتیب این جزء عادات روزانه‌تان خواهد شد اما در خوردن بقیه ی غذاها محدود خواهید شد و شاید ادامه ی این رژیم برایتان سخت باشد.

READ  لباس مناسب ورزش در بهار

3.رژیم غذایی پالئو

در این رژیم مصرف سبزیجات تازه، مواد معدنی ، میوه ها و انواع گوشت ها نظیر مرغ و ماهی توصیه می شود. این رژیم شما را از خوردن لبنیات و حبوبات و مواد قندی بازمیدارد. با اینکه این رژیم تاثیر مثبتی بر کنترل اشتهای شما می گذارد اما در دراز مدت به دلیل استفاده نکردن از غلات و حبوبات سبب کاهش کلسیم بدن شما خواهد شد.

4.رژیم غذایی کرب سایکلینگ

این رژیم براساس میزان فعالیت بدنساز تغییر می کند و برای همه ی افراد برابر نیست. در این رژیم فرد در روزهایی که فعالیت بیشتری دارد از کربوهیدرات بیشتری استفاده می کند و در روزهای عادی،این میزان کاهش پیدا می کند. این رژیم ممکن است در طولانی مدت برای شما خستگی به بار آورد اما از آنجایی که مصرف کربوهیدارت ها افزایش پیدا می کند بدن شما به مقدار زیادی مواد معدنی مفید را دریافت می کند.

ممکن است در این رژیم دچار یبوست شوید و از این جهت آسیب ببینید پس ابتدا توانایی بدن خود را بسنجید و اقدام کنید.

5.رژیم غذایی دوکان

این رژیم دارای چهار مرحله است که شما باید مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید و به همان میزان مصرف پروئین را افزایش دهید. این رژیم نیازی به کالری شما ندارد و وزن شما سریعا کاهش پیدا می کند. البته مصرف زیاد پروتئین در این رژیم ممکن است به استخوان های شما آسیب وارد کند و همچنین روند کارکرد کلیه شما را دچار مشکل کند. دشواری این رژیم ممکن است سبب رها کردن رژیم شود.

فروشگاه اینترنتی شرافیت ارائه دهنده لباس بدنسازی و تیشرت ورزشی مردانه می باشد. برای خرید انواع محصولات این فروشگاه می توانید به قسمت فروشگاه این سایت مراجعه نمایید.

انواع رژیم های موجود در دنیای بدنسازی

مقاله‌های پیشنهادی

keyboard_arrow_up

طراحی و توسعه توسط کاسبی