بدنسازی حرفه ای را از کجا شروع کنیم ؟

بدنسازی حرفه ای با تیم شرافیت

بخش اول: پیدا کردن یک باشگاه خوب و مناسب

با تیم لباس ورزشی و لباس بدنسازی شرافیت همراه باشید . 

1. چالش های محلی را بپزیرید زمانی که می‌خواهید بدنسازی را آغاز کنید

اگر شما این سوال را دارید که «بدنسازی حرفه ای رو از کجا شروع کنیم؟» باید به سمت باشگاه های محله خود بروید. و برای این کار چند دلیل وجود دارد. اولا اینکه بتوانید احساس راحتی داشته باشید و دوم اینکه خودتان را در معرض رقابت قرار می دهید. ایضا می توانید با مردان و خانم های آشنا در باشگاه صحبت کنید. و در هنگام ورزش احساس تنهایی و غریبی نکنید. در این رقابت محلی، هدف اصلی این است که شبکه ای از دوستان را تشکیل دهید. تا با یکدیگر اطلاعات بیشتری در مورد ورزشی که انجام می دهید، کسب کنید.

لباس مناسب باشگاه بدنسازی
ورزش بدنسازی با مهدی شرافت

2. با یک مربی بدنسازی صحبت کنید و از تجربیات آنها استفاده کنید.

برای اینکه بهتر پاسخ سوال «بدنسازی حرفه ای رو از کجا شروع کنیم؟» را پیدا کنید. اگر ممکن است با بدنسازها و مربی های خود صحبت کنید که در این رقابت می توانند. به شما کمک کنند و پیشنهادات مفید و لازم را از آنها در مورد بدنسازی بگیرید. می توانید برای تاثیر بیشتر از یک مربی شخصی استفاده کنید. از سوال کردن از مربی وحشت نداشته باشید باشگاه یک محل عمومی است و هیچکس مادرزاد متخصص نیست. پس بهتر است سوالات خود را بپرسید و رفع ابهام کنید. سعی کنید که عشق خودتان را به ورزش نشان دهید. سوالهایی این چنینی از افراد باتجربه تر بپرسید: مثل اینکه از کجا شروع کردی؟ به طور متوسط چند بار در هفته ورزش می کردی برنامه تمرینی ات چگونه بوده؟ و … . هر کدام از این سوالها می‌تواند به پروسه بدنسازی شما کمک کند و تجربه در اختیار شما قرار دهد.

READ  چرا ورزش را شروع نمیکنیم ؟

3. حداقل از 3 باشگاه دیدن کنید و آنها را ارزیابی کنید.

حتی اگر اولین باشگاهی که در آن وارد شدید را دوست داشتید. بهتر است که از سه باشگاه دیگر بازدید کنید. و از بین سه تا مناسب ترین را انتخاب کنید. باشگاه ها به طور گسترده با یکدیگر فرق دارند برنامه‌های تمرینی آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. باشگاهی ممکن است تمام تجهیزاتی که شما میخواهید را داشته باشد. باشگاه دیگر نیز ممکن است مربیان خوبی داشته باشد. همیشه قبل از امضای هر چیزی در مورد آن اطمینان حاصل کنید. برخی از باشگاه ها خدمات خود را بیش از حد اغراق می‌کنند و شهریه ای بالا می گیرند. البته باشگاه های دیگری هستند که منصفانه عمل می‌کنند. و به سوال «بدنسازی حرفه ای رو از کجا شروع کنیم؟» جواب میدهند. پس در انتخاب خود دقت کنید.

وزنه بدنسازی

4. با مربی خصوصی صحبت کنید و خود را بهبود ببخشید.

زمانی که وارد یک باشگاه می شوید با یک مربی خصوصی صحبت کنید تا بفهمید که دقیقا دنبال چی هستید. و از باشگاه چه انتظاری دارید. سوال بپرسید. زمانی که با یک مربی خصوصی حرف می‌زنید، علایق خود را در بدنسازی مطرح کنید. بیشتر مربیان بدنسازی تمایل دارند که علایق شما را درک کنند و متناسب با هدف شما برایتان برنامه ریزی کنند. از انتظاراتی که دارید آگاهی پیدا کنید و پلن تمرینی خود را با مربی در میان بگذارید.

لباس مناسب باشگاه بدنسازی
ورزش بدنسازی با مهدی شرافت

5. به باشگاهی بروید که انتظارات شما را برآورده می کند

نه همه بدنساز ها اما بیشتر آن ها می خواهند که مربی خصوصی داشته باشند. گاهی اوقات بعضی از آنها تمایل دارند که بیست و چهارساعته در باشگاه باشند. باشگاهی پیدا کنید که متناسب با نیازهای شما باشد. و برنامه درست برای سوال «بدنسازی حرفه ای رو از کجا شروع کنیم؟» تنظیم کنند. مثلاً ساعات آن با شما هماهنگ باشد. تجهیزات تمرینی، ساختار تمرین ها و شرایط آن باب میل شما باشد. تلاش کنید که برای انتخاب کردن باشگاه وقت بگذارید تا بعد از آن دچار مشکل نشوید.

READ  چگونه یک استایل زمستانه شیک داشته باشیم؟
لباس بدنسازی شرافیت
لوازم بدنسازی شرافیت

بخش 2: تمرینات قدرتی با برنامه ریزی آغاز کنید

1.  نوع بدن خودتان را بیشتر بشناسید و ببینید

ببینید که چه چیزی برای بدنتان بهتر است  اگر می خواهید که وارد رقابت شوید، بسیار مهم است که بدانید. قدرت بدن شما چقدر است و چه چیزی باعث زیباتر به نظر رسیدن آن می‌شود. به دنبال کمک های فدراسیون باشید و ببینید که رقیبان شما معمولا چه اندامی دارند. این کار باعث می شود که بتوانید یک برنامه تمرینی تاثیرگذار را تنظیم کنید. که البته باید این کار را با راهنمایی های مربی انجام دهید. مثلا در این مطلب ما بهترین حرکت ها برای رسیدن. به یک بدن خطی برای افراد چاق و تپل را به شما یاد دادیم!

ورزش بدنسازی با مهدی شرافت
بدنسازی حرفه ای با تیم شرافیت

2. کار را شروع کنید اگر به کمک مربی خصوصی نیاز دارید

سعی کنید که در اسرع وقت جلسه اول خود را برگزار کنید. و هر چیزی که او می گوید را دقیقاً انجام دهید. اگر از یک برنامه تمرینی پیروی می کنید، تمام ساختارهای آن را دنبال کنید. و سعی کنید هر تمرین را به بهترین نحو انجام دهید. سعی کنید که از سخت ترین تمرین ها آغاز کنید.

از تمرین های پایه شروع کنید، مثل اسکات یا بنچ پرس. این تمرین ها به شما اجازه می دهد که به طور تدریجی. قدرت بیشتری را وارد بدن کنید تا بتوانید تاثیر بهتری از آنها ببینید.

بدنسازی حرفه ای با تیم شرافیت
بدنسازی با شرافیت

 

امیدواریم توانسته باشیم به سوال «بدنسازی حرفه ای رو از کجا شروع کنیم؟» جواب داده باشیم و در تصمیم گیری در خصوص این مسئله ی مهم به شما کمک های لازم را داده باشیم.

READ  تیشرت های سوزنی مناسب برای تابستان

بدنسازی حرفه ای را از کجا شروع کنیم ؟

مقاله‌های پیشنهادی

keyboard_arrow_up

طراحی و توسعه توسط کاسبی