بهترین پارچه برای لباس شنا

برای یافتن مایویی که در نگاه اول عاشقش شوید ، تلاش زیادی لازم نیست. شما رنگ را می بینید و تصور می کنید که آن را پوشیده اید. سخت است که زیبایی شناسی را بر همه چیز مقدم نگذاریم. در بیشتر موارد این عامل باعث اشتباه شما می شود. موارد مهم تری در احساس راحتی شما در آب یا کنار استخر یا روی شن و ماسه، دخیل هستند. اما یک ویژگی مهم نیز وجود دارد که به همان اندازه توجه شما را می طلبد و آن “پارچه” است. ممکن است لزوماً آن با اهمیت در نظر نگیرید، اما نوع مواد مناسب می تواند تفاوت زیادی در راحتی شما، در داخل و خارج از آب ایجاد کند. در اینجا مواردی را که باید قبل از گرفتن یک مایوی مناسب در نظر داشته باشید را برای شما شرح خواهیم داد.

در وبلاگ آموزشی لباس ورزشی شرافیت با ما همراه باشید .

اسپندکس

هنگامی که با لباس شنا بیرون می آیید، پوست شما بسیار بیشتر از یک روز معمولی ظاهر می شود. به طور طبیعی، ممکن است بخواهید روی محافظت از پوستتان تمرکز کنید. این همان چیزی است که اسپندکس یا الاستین را به پارچه ای مهم در دنیای لباس شنا تبدیل می کند. مواد به کار رفته در این پارچه موجب پوشش دادن فرم بدن شما بدون محدود کردن حرکات برای شما می باشد. همچنین هنگام پوشیدن احساس سبکی و راحتی خواهید کرد، چیزی که هنگام رقابت برای ورزشکاران بسیار مهم است. اسپندکس تمایل به بازگشت به عقب دارد، بنابراین لازم نیست نگران باشید که هنگام پوشیدن لباس، پارچه شکل یا یکپارچگی خود را از دست بدهد.

خرید مایو با جنس عالی در سایت شرافیت

مایو شرافیت

لاکرا

در حالی که اسپندکس به تنهایی شگفت انگیز است، اما پارچه لاکرا کاملاً دگرگون کننده است. آن را به عنوان یک نسخه پرطرفدار از اسپندکس استاندارد در نظر بگیرید. تا هفت برابر طول لباس، بدون  اینکه زیبایی، قدرت و انعطاف پذیری خود را از دست بدهد می توانید آن را بکشید. همچنین در برابر شستشوهای مداوم و استفاده های بی‌شمار به خوبی کیفیت خود را حفظ می کند.

READ  اول چربی سوزی کنیم یا عضله سازی؟

یکی دیگر از مزایای بزرگ لاکرا این است که این ماده می تواند در برابر استفاده مکرر و قرار گرفتن در معرض همه چیز از کلر گرفته تا نمک، یکپارچگی خود را حفظ کند. متریال استفاده شده در این نوع پارچه بسیار با کیفیت است و می توانید سال ها با همان ظاهر اولیه از آن استفاده کنید.

نایلون

دوام، بزرگترین فایده نایلون است و دلیل اصلی آن این است که این پارچه از محبوب ترین پارچه هایی است که در ساخت همه چیز از بیکینی گرفته تا دامن شنا استفاده می شود. چه چیزی نایلون را به یک ماده قابل اعتماد تبدیل کرده است؟ استحکام کششی آن را متمایز کرده و آن را به ماده ای قابل اعتماد تبدیل کرده است و ثابت شده است با پوشیدن و شستشوی بی پایان، مستحکم می ماند. البته، بهتر است از مایوهایی استفاده کنید که از چند درصد اسپندکس ساخته شده اند. این موضوع به استحکام و انعطاف پذیری پارچه کمک شایانی می کند. نایلون به تنهایی دارای بافتی فوق العاده نرم است اما افزایش ضریب کشش آن باعث می شود که یک لباس شنا کاربردی تر به تن کنید.

پلی استر

یکی دیگر از مواد فوق العاده با دوام که باید در نظر بگیرید پلی استر است. چه در حال خرید لباس شنا، لباس های دیگر مانند تیشرت زنانه یا اسلش ورزشی مردانه  باشید. مزیت دیگر پلی استر بافت نرم آن است. این مواد در طول سال ها به طرز چشمگیری بهبود یافته است و امروزه یکی از قابل اطمینان ترین و راحت ترین ها برای پوشیدن هستند. باز هم برای راحتی بیشتر، به دنبال مایوهایی باشید که با اسپندکس ترکیب شده اند. این موضوع چه شناگر رقابتی باشید، چه فردی که در استخر حیاط خلوت خود از آب تنی لذت می برد، می تواند کاربرد داشته باشد.

وقتی در آب هستید راحتی همه چیز است. پارچه های مناسب شما را سنگین نمی کند، احساس فوق العاده ای دارد و حتی مزایای دیگری مانند مقاومت در برابر کلر و توانایی حفظ شکل را ارائه می دهد. این عوامل کلیدی می توانند همه چیز را در انتخاب شما تغییر دهند، بنابراین وقت بگذارید و عاقلانه انتخاب کنید. مایو را فقط از روی ظاهر زیبا آن قضاوت نکنید – البته این مهم است، اما هیچ چیزی مهم تر از راحتی شما نیست.

READ  10 علت اصلی که وزن کم نمی‌کنید چیست؟

الاستین

بیشتر پارچه های لباس شنا به گونه ای طراحی شده اند که متناسب با انحنای بدن، امکان شنا راحت و ایمن را فراهم می کند. پارچه همچنین باید بتواند در حالت مرطوب شکل خود را حفظ کند و به راحتی و به سرعت خشک شود. به همین دلیل، تقریباً هر نوع پارچه لباس شنا حاوی الیاف الاستین است.

الاستین یک الیاف مصنوعی با کیفیت الاستیک است که صنعت مد را در دهه 1960 متحول کرد. الاستین نام عمومی لاکرا یا اسپندکس است. لاکرا، اسپندکس و الاستین اساساً یک چیز هستند. الاستین با سایر الیاف مصنوعی ترکیب می شود تا کشش و راحتی را ایجاد کند. مثلا در تیشرت ورزشی مردانه  میزان ترکیب، بر اساس نوع شرکت سازنده و کیفیت مورد نظر پارچه متفاوت است، اما به طور کلی از حدود 10 تا 20 درصد الاستین تا 80 تا 90 درصد الیاف دیگر تهیه می شود.

پارچه های طبیعی

الیاف طبیعی مانند پنبه و پشم وقتی خیس می شوند به راحتی شکل خود را از دست می دهند. آنها به آرامی خشک می شوند و اغلب مواقع، مقدار زیادی آب در خود نگه می دارند. این باعث می شود آن‌ها سنگین تر از گزینه های مصنوعی باشند. چه برای لباس ورزشی زنانه چه برای لباس ورزشی مردانه الیاف طبیعی گزینه ای عالی نیستند. مگر اینکه قصد داشته باشید فقط در یک صندلی آفتابی باشید و زیبا به نظر برسید!

مایو شرافیت
مایو شرافیت

مقاومت در برابر کلر

اکثر برندهای لباس شنای خوب هنگام ساخت لباس شنا از برخی از مواد مقاوم در برابر کلر استفاده می کنند، به ویژه اگر برای استفاده در استخر به کار برده شود، زیرا کلر به طور معمول به استخرها اضافه می شود تا از هرگونه باکتری که می تواند برای سلامتی انسان خطرناک باشد، جلوگیری کند. اولین عیب کلر، بوی بسیار بد آن است و همچنین می تواند پوست های حساس را تحریک کرده و باعث خارش شود. همچنین می تواند باعث شود که مایو شما سریع تر از بین برود.

READ  7 راز در مورد عضله سازی

برندهای اختصاصی شنا تلاش زیادی برای ساختن لباس شنا مقاوم در برابر اثرات کلر انجام می دهند، بنابراین مشتریان آنها ارزش پولی که پرداخت می کنند را دریافت خواهند کرد، چون متوجه می شوند که لباس شنای آن ها حتی در صورت استفاده مکرر ماندگار و بی نقص باشد.

جنبه های دیگری که باید در نظر گرفته شود

مهم است که میزان اصطکاکی را که مواد هنگام تماس با پوست ایجاد می کنند در نظر بگیرید. این امر بسیار مهم است زیرا شنا مستلزم انجام حرکات مکرر است، در صورتی که تمرین می کنید یا شناگر رقابتی هستید، اصطکاک بیش از حد می تواند آثار و یا حتی زخم هایی را برروی پوست شما بگذارد، لذت تجربه را از بین می برد و سطح عملکرد شما را کاهش می دهد. به همین دلیل، مهم است که به دنبال مایوهایی باشید که با مواد کم اصطکاک ساخته شده باشند، مانند ترکیب نایلون و الاستین که در برخی از مایو های اسپیدو با کارایی بالا استفاده شده است.

نکات مهم در خرید و نگهداری مایو

  1. بدانید به دنبال چه چیزی هستید. آیا شما یک شناگر حرفه ای هستید یا یک فرد که گاهی برای سرگرمی شنا خواهد کرد؟ براین اساس کیفیت را انتخاب کنید.
  1. اندازه خود را تعیین کنید. سایزهای دقیق خود را داشته باشید تا حتی در خرید آنلاین هم دچار مشکل نشوید.
  2. فقط آن را امتحان کنید. تا زمانی که آن را امتحان نکنید نمی توانید بدانید ظاهر آن چگونه خواهد بود. آیا به اندازه کافی زیبا هست؟ آیا به صورت کامل در آن راحت هستید؟
  3. ظاهر آنها را بررسی کنید. با دقت متریال و برش های مایو را بررسی کنید و مطمئن شوید پارچه یا دوخت باعث اصطحکاک روی پوست شما نمی شود.
  4. بعد از استفاده، بهتر است مایو را با شوینده های ملایم و با دست شستشو دهید و به هیچ وجه از خشک کن استفاده نکنید.

 

بهترین پارچه برای لباس شنا

مقاله‌های پیشنهادی

keyboard_arrow_up

طراحی و توسعه توسط کاسبی