تفاوت بند لیفت و مچ‌بند بدنسازی

چرم لیفت

در بدنسازی استفاده از لوازم بدنسازی دارای اهمیت زیادی است . افرادی که به تازگی وارد عرصه‌ی ورزش می شوند غالبا از عضلات قوی برخوردار نیستند. این افراد با کوچکترین فشار دچار آسیب می شوند، بیشترین آسیبی که افراد تازه کار دچار آن می شوند آسیب از ناحیه‌ی مچ دست است. اینگونه افراد مچ قوی ندارند و به همین دلیل مچ بند ورزشی شرافیت می تواند به آنها در زمان تمرین، مخصوصا تمریناتی که نیازمند قدرت پنجه ی دست است مانند تمرینات بالا تنه کمک کند.

آسیب در هر نقطه‌ای از بدن؛ برای یک ورزشکار حرفه ای نقصی بزرگ خواهد بود به همین دلیل استفاده از لوازم بدنسازی مناسب می تواند تا حدود زیادی از خطرات جدی بکاهد. بند لیفت وسیله‌ای است که می‌تواند توان قدرتی ورزشکار را در ناحیه مچ و دست افزایش دهد و سبب می شود تا ورزشکار بتواند کنترل بیشتری روی حرکات خود داشته باشد. در این مقاله به بررسی تفاوت میان بند لیفت و مچ بند بدنسازی می پردازیم با ما همراه باشید.

افزایش توان حرکتی ورزشکار با بند لیفت

یکی از مزایای بند لیفت افزایش توان حرکتی ورزشکار است، البته باید به این نکته توجه کرد که استفاده‌ی مداوم از بند لیفت باعث وابستگی ورزشکار می شود و بهتر است در مواردی از مچ بند بدنسازی استفاده کنید. استفاده از مچ بند سبب می شود، بدنساز به مرور زمان با تقویت عضلات دست روبرو شود و همچنین در زمان بلند کردن وزنه مچ بند بدنسازی تا حدود زیادی یاری رسان فرد می باشد. استفاده از مچ بند شرافیت می تواند به شما کمک کند تا بتوانید در هنگام بدنسازی با فشار کمتری روبرو شوید.

ریپ لیفت شرافیت

کاربرد بند لیفت در بلند کردن وزنه و هالتر

دقت کنید بند لیفت یکی از ابزارهای پر کاربرد در بدنسازی است و با استفاده از این وسیله می توانید وزنه های سنگین را بلند کنید. از آنجایی که بند لیفت سبب افزایش توان حرکتی دستان شما می شود بنابراین می‌توان در بلند کردن وزنه ها از این ابزار کاربردی استفاده کرد.

READ  بانوان چگونه عضله سازی کنند؟

دقت کنید که مچ بند بدنسازی را می‌توانید همیشه استفاده کنید به شرطی که آن را محکم نبندید. اما بند لیفت را در زمان‌هایی استفاده کنید که می خواهید حرکات تکراری و سنگین بزنید.

پایداری وزنه با بند لیفت

بند لیفت نیز مانند سایر وسایل بدنسازی مزایا و معایبی دارد. یکی از مزایای بند لیفت این است که در زمان بلند کردن وزنه سبب می شود تا وزنه از مچ دست آویزان شود و سر نخورد. در این حالت وزنه حالت پایداری پیدا می کند، اما در مچ بند بدنسازی این اتفاق رخ نمی دهد بلکه شما باید با قدرت دستان خود وزنه را نگه دارید. در فروشگاه شرافیت شما می توانید وسایل بدنسازی نظیر کمربند بدنسازی، بند لیفت و مچ بند بدنسازی را با بهترین کیفیت تهیه کنید.

مچ بند بدنسازی وسیله ای  برای محافظت دستان بدنساز

مچ بند بدنسازی یکی از لوازم بدنسازی است که در زمان تمرین سبب محافظت مچ دست ها از فشار حاصل از بلند کردن وزنه های سنگین می گردد. این مچ بند برای بلند کردن وزنه طراحی شده است تا بدنساز در زمان مسابقات و تمرین از آسیب دیدگی جدی مصون بماند.

یکی از دلایل استفاده از مچ بند انتخاب وزنه های بسیار سنگین توسط ورزشکار است. اما بند لیفت در بدنسازی حکم یک نیروی کمکی را دارد و سبب می شود ورزشکار با اتکا به بند لیفت وزنه را بلند کند. در استفاده از بند لیفت نباید زیاده روی کرد زیرا به مرور زمان مچ دست‌ها به بند لیفت عادت می کنند و در نبود آن دچار مشکل می‌شوند.

استفاده از بند لیفت در زمان بلند کردن وزنه های تکراری

یکی از کاربرد های بند لیفت که در میان لوازم بدنسازی از اهمیت زیادی برخوردار است استفاده در زمان بلند کردن وزنه های تکراری است. هنگامی که بدنساز در ست های آخر است و حرکات تکراری و سنگین را انجام می دهد این ابزار می تواند به او کمک کند.مخصوصا برای حرکات سنگین مرتبط با عضلات زیر بغل می تواند بسیار مفید واقع شود.

READ  معرفی بهترین شیکرهای بدنسازی

بند لیفت به دلیل جذب فشار وارد شده بر ورزشکار سبب می شود تا او بتواند میله ها را راحتر بگیرد. در انجام حرکات سنگین اگر بدن شما خستگی زیادی را متحمل شده باشد بند لیفت ضعف دستان شما را برطرف می کند و سبب می شود وزنه را راحت‌تر بلند کنید.

 

مچ بند بدنسازی را در تمرینات اولیه استفاده نکنید

دقت کنید که از مچ بند سازی در تمرینات اولیه استفاده نکنید و اجازه دهید بدن شما روال عادی خود را طی کند. استفاده از مچ بند و بند لیفت در همان تمرینات اولیه سبب تنبلی عضلات شما می شود و به گونه ای موجب وابستگی شما به اینگونه ابزارها می گردد. مچ بند بدنسازی تنها جنبه‌ی محافظتی داشته و برعکس بند لیفت نیروی دستان شما را افزایش نمی دهد. به این نکته دقت کنید حتی اگر در تمرینات از مچ بند استفاده کنید اما دقت لازم را بکار نبرید باز هم ممکن است دچار آسیب دیدگی شوید.

لوازم بدنسازی شرافیت
مچ بند مخصوص بدنسازی شرافیت

استفاده ی مداوم از بند لیفت سبب تضعیف عضلات دست شما می شود!

استفاده از بند لیفت سبب می شود تا ضعف دستان شما برطرف شود و حتی در زمانی که انرژی ندارید می توانید وزنه را بلند کنید. اما استفاده‌ی مرتب این ابزار سبب ضعیف شدن عضلات دست و ساعد شما می شود و این اتفاق به این دلیل می افتد که بیشترین نیرو به بند لیفت انتقال داده می شود و عضلات دست شما نقش کمتری در حرکت دارد. این مسئله در رابطه با کمربند بدنسازی نیز قابل توجیه است زیرا استفاده بیش از حد آن سبب می شود تا عضله های پشت و تنه ی شما تقویت نشوند و ضعیف باقی بمانند.

بند لیفت در زمان حرکات غیر معمولی استفاده می شود

بند لیفت یکی از لوازم پرکاربرد بدنسازی است که توصیه می کنیم در زمان حرکات سنگین و غیر معمولی از آن استفاده کنید. بند لیفت با افزایش دادن قدرت شما سبب می شود تا بتوانید وزنه را راحت‌تر بلند کنید و از آسیب دیدگی جدی عضلات شما جلوگیری می کند.

READ  شلوار اسلش و نحوه ست کردن آن

جنس بند لیفت سبب جلوگیری از عرق کردن دستان شما می شود

بند لیفت مانند مچ بند ورزشی شرافیت به گونه ای طراحی شده است تا در زمان تمرین از عرق کردن دستان شما جلوگیری کند. جنس بند لیفت از چرم یا کتان است که در زمان بلند کردن وزنه از سر خوردن آن جلوگیری می کند و نقش محافظتی را برای ساعد و مچ شما ایفا می کند.

بند لیفت می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند

استفاده‌ی مداوم از بند لیفت در دراز مدت سبب تضعیف عضلات شما می شود گرچه بسیاری معتقدند همیشه نمی شود حرکات سنگین مانند هالتر را بدون لیفت انجام داد. اما چیزی که اهمیت دارد این است که استفاده از بند لیفت باید به صورت ترکیبی انجام شود و توصیه می شود از مچ بند بدنسازی نیز استفاده کنید.

توصیه‌ی ما به شما این است که زمان هایی را بدون مچ بند و بند لیفت به ورزش اختصاص دهید تا بتوانید عضلات خود را قوی سازید. از بند لیفت در زمان خستگی زیاد استفاده کنید. اگر با تکرار ست های سنگین خستگی بر شما غلبه کرده است و ادامه ی کار میسر نمی باشد توصیه می کنیم از بند لیفت استفاده کنید تا انرژی دستان شما را افزایش دهد.

مچ بند بدنسازی شرافیت

مچ بند بدنسازی سبب ایجاد تفکر ذهنی مثبت در ورزشکار می شود

در بدنسازی هر قسمت از بدن وظیفه ی خاص خود را انجام می دهد و هر عضله ای مسئولیت و قدرت خاص خود را دارد. مچ دستها دارای ماهیچه های ضعیف تری نسبت به سایر قسمت ها هستند و این ماهیچه ها نسبت به سایر قسمت ها زودتر دچار خستگی می شوند. مچ بند ورزشی شرافیت با کوتاه تر کردن فاصله ی میان بافت ها سبب می شود این فاصله در ذهن ورزشکار نیز کم شود و یک تفکر مثبت در او ایجاد شود. این تفکر مثبت سبب می شود تا ورزشکار با تمرکز بیشتری تمرینات را انجام دهد.

تفاوت بند لیفت و مچ‌بند بدنسازی

مقاله‌های پیشنهادی

keyboard_arrow_up

طراحی و توسعه توسط کاسبی