رژیم غذایی بهتر است یا مکمل !

رژیم غذایی بهتر است یا مکمل !

با تیم لباس ورزشی و لباس بدنسازی شرافیت همراه باشید .

« رژیم غذایی مناسب تر  است یا مکمل؟!» این سوال برای هر گونه بدنسازی که در حین انجام تمرینات بدنسازی است امکان دارد به پیش بیاید.

برای جواب دادن به این پرسش باید با مکمل های بدنسازی آشنا بشویم تا بتوانیم یک جواب واضح به این سوال بدهیم!

در این نوشته هدف ما این است که به مبحث « رژیم غذایی بهتر است یا مکمل! » بپردازیم. در آخر این نوشته خواهید توانست نگاه جامع تری نسبت به این مبحث پیدا کنید.

رژیم غذایی در استفاده مکمل
آموزش بدنسازی شرافیت

مکمل بدنسازی چیست؟

مکمل های بدنسازی به بیشتر  از ویتامین ها و ریز مغذی ها بدست می آیند. برای اینکه خواسته های بدنتان تامین بشود باید هرروز در کنار غذا از آن بهره ببرید. پس مکمل و وعده های غذایی باید در کنار هم استفاده شود. زیرا این جدا از هم نیستن و به هم ربط دارند. وقتی که بدن برای تامین نیاز عضله ها و انجام درست سوخت و ساز بدن دچار مشکل می شود. مکمل در کنار غذا برای کامل نمودن نیاز استفاده می شود.

مکمل بدنسازی
آموزش بدنسازی شرافیت

تمرینات قدرتی چه تفاوت هایی را در منابع مواد غذایی به وجود می‌آورند؟

مدتی که شما در حال انجام دادن تمرین های قدرتی، موجب وارد شدن فشار به ماهیچه ها می شود. زمان وارد شدن به این بخش کالری که در گلیکوژن عضله ها، خون، کبد و حتی ذخائر چربی وجود دارد  را می توانید بسوزانید. بعد از اتمام جلسه تمرین، ماهیچه ها نیز از لحاظ ذخائر نیرو خالی می گرددند. البته فشار و تکرار تمرینات موجب بوجود آمدن پارگی های کوچک در ماهیچه ها میشود. در شکل 1 میتوانید یکی از اثرات مکمل به صورت منظم را ببینید.

READ  انواع فیگور بدنسازی

زمانی که شما در حال ریکاوری هستید، چندین ساعت پس از تمرین  این ماده های جذب شده یعنی همان مکمل ها به وسیله بدن جایگذاری میشود. در این گام بدن شما بیشتر از قبل به پروتئین و آمینواسید برای ترمیم ماهیچه ها نیاز دارد. تا نیروی مورد نیاز برای ادامه دادن ورزش را پیدا کنند.

آموزش بدنسازی شرافیت

ورزشکاران برای جبران این حالتشان و برای اینکه موارد مورد نیازشان تامین بشود غذا میخورند. ولی به علت اینکه محدودیت هایی که در  غذا خوردن دارند. (مثل مواد پروتئینی و مواد قندی) و همچنین در این موقعیت فشاری به معده و سیستم گوارش (برای تجزیه) و جذب این موارد وارد میگردد. بدن ایشان قابلیت اینکه تمام نیاز های بدن را تامین کند را ندارد.

در این گام مکمل به عنوان بهترین رفیق و البته به شرطی که به همراه با غذا به بدست آوردن مواد مورد نیاز بدن کمک می کند. حالا پاسخ به این سوال:

رژیم غذایی بهتر است یا مکمل !

رژیم غذایی در استفاده مکمل
آموزش بدنسازی در شرافیت

رژیم غذایی بهتر است یا مکمل !

با توجه به آنچیزی که در فوق اشاره کردیم برنامه غذایی و رژیم بدنسازی با هم کار میکنند. مکمل های بدنسازی به دلیل اینکه بسیار خالص هستند برای ورزشکاران بسیار عالی هستند. پس اگر این مکمل همراه با رژیم غذایی مناسب استفاده نشوند، تاثیر بسزایی ندارد.  همچنین نیاز است آگاه باشید که حتما مکمل های بدنسازی را در کنار ورزش کردن و زیر نظر مربی استفاده کنید. اگر شما برنامه غذایی را با مکمل بدنسازی استفاده نکنید تاثیر زیادی برای شما ندارد. در شکل 2 هم میتوانید اثرات مکمل را ببینید.

READ  در زمستان چه رنگی بپوشیم؟

پس نتیجه میگیریم که مکمل بدنسازی یک وعده غذایی نیست و این یک باور غلط است.

در مواقع ورزش فشار بسیار زیادی به ماهیچه ها وارد می شود. این فشار وقتی بسیار تاثیر گذار می شود که به شکل منظم انجام بشود و همراه آنها برنامه غذایی سالم و مکمل بدنسازی استفاده گردد.

مکمل های بدنسازی
آموزش بدنسازی شرافیت

تغذیه بهتر است یا مکمل؟ پروسه عضله سازی و ریکاوری شما به وسیله مقدار پروتئین بسیار مهم است و تاثیر زیادی دارد. این نوع پروتئین به مراتب نسبت به سایر شکل های پروتئین کارآمد تر است. و به مهیا شدن بدن با آمینواسید عالی برای عضله سوزی، قدرت ، ریکاوری برتری دارد.

ورزشکاران و بدنسازهای حرفه ای به دلیل خاصیت سرعت جذب بیشتر به این نوع پروتئین اعتماد دارند. به این دلیل است که میخواهند به شکل لاکچری پروتئین را بنوشند. اما کمتر از پروتئین مرغ و ماهی استفاده می کنند که این ماده به صورت روزانه باید بیشتر سهمیه هر روزتان باشد. احتیاج دارید که از منابع مختلفی استفاده کنید پروتئین ورزشکار به طور عمده از شیر گرفته می شود و عالی ترین منبع پروتئین است.

نتیجه گیری درباره پرسش « رژیم غذایی بهتر است یا مکمل !»

حالا بعد از این همه میخواهیم به این نتیجه برسیم که هیچ کدام یک از این دو بر دیگری ارجحیت ندارد و هر دو باید در کنار هم استفاده بشوند.

پیاده روی و دیسک کمر

تیم لباس ورزشی شرافیت  با هدف کیفیت بالا در محصولات به تولید انواع لباس بدنسازی و لوازم بدنسازی پرداخته است . با لوازم و لباس های برند شرافیت میتونید با خیال راحت ورزش کنید.

READ  چرا ورزش را شروع نمیکنیم ؟

برای دیدن مدل های شرافت به لینک زیر وارد بشید.

لباس ورزشی شرافیت 

چرم لیفت
چرم لیفت

 

رژیم غذایی بهتر است یا مکمل !

مقاله‌های پیشنهادی

keyboard_arrow_up

طراحی و توسعه توسط کاسبی