زنان چگونه بدنسازی بکنند؟

مواردی که باید در بدنسازی رعایت کرد

آیا زن ها باید مانند آقایان بدنسازی کنند ؟

در این مقاله میخوایم از چگونگی بدنسازی خانم ها بگیم . این مقاله در سایت شرافیت به ثبت رسیده است . حتما برند شرافیت رو میشناسید. شرافیت یک برند تولیدی پوشاک ورزشی است . حمایت شما از شرافیت حمایت از تولید ملی است . با ما همراه باشید تا آموزش های بدنسازی و هر چیزی که باید در مورد لباس های ورزشی بدونین رو بهتون بگیم .

بدنسازی زنان خیلی موضوع مهمی است و بحث در مورد آن زیاد است. بیشتر مربیان بدنسازی به شما می گویند که مردان و زنان می بایست هر دو به شکل برابر آموزش داشته باشند ولی به یکسری علت ها، خانم ها نباید مانند آقایان تمرین بدنسازی کنند.
من یک هیکل عادی داشتم، ولی تمرینات بدنسازی ام را مثل بدنسازی آقایان عوض کردم تا بدنم تمرینات سنگین تری را انجام دهد. من شاهد پیشرفت های بسیاری در قدرتم شدم که عالی بود. ولی عضلات من بزرگتر شد. من هم گنده تر و حجیم تر از آن چه که تا به حال در زندگی ام بوده ام، شدم. هیچ خانمی در صنعت تناسب اندام و بادی بیلدینگ به نظر نمی رسید که دوست داشته باشد این گونه شود، حتی مربی بدنسازی من .

ورزش کردن بانوان با شرافیت
مواردی که باید در بدنسازی رعایت کرد

من تصور می کنم در آن چه که آقایان و خانم ها به عنوان بدن ایده آل در نظر گرفته اند تفاوت هست. بعنوان مثال بعضی از خانم ها تمایل دارند لاغر و قوی تر به نظر بیایند. اما مردان اصلا در بدنسازی همچین چیزی را نمی پسندند . خانم ها در رژیم غذایی و تغذیه بدنسازی بهتر کار می کنند. خانم ها با همان شدت ورزش، کربوهیدرات و پروتئین کمتر و چربی زیادتری نسبت به مردان می سوزانند.خانم ها به طور طبیعی دارای استقامت زیادتری می باشند و عضلات آن ها نسبت به آقایان می تواند سریع تر بهبود پیدا کند، پس در تمرینات بدنسازی بانوان می بایست بیشتر بر روی موارد پایین تمرکز داشته باشند:

  • وزنه های پایین
  • تکرارهای زیادتر
  • استراحت کم تر میان تمرینات
  • حالت کاردیو پایدارتر
READ  ورزش در خانه

 

مطلب پبشنهادی: جلوگیری از آسیب و درد عضل

نیم تنه زنانه شرافیت
نیم تنه ورزشی زنانه شرافیت

انی بعد از تمرینات بدنسازی

بعضی از خانم ها در مقایسه با آقایان دارای پاهای قوی تری می باشند، پس تمرکز کمتر بر روی سنگین تر شدن بدن می بایست باشد. تفاوت در سیستم عصبی و سیستم هورمونی خانم ها با آقایان، از جمله استروژن، وابستگی خانم ها به گلیکوژن می باشد. مثلا، هورمون مبارزه یا پرواز آدرنالین، خانم ها را بیشتر از آقایان چاق می کند. یک توضیح واضح تر این است که خانم ها به شکل عادی درصد چربی قابل توجهی نسبت به آقایان دارای وزن مشابه دارند نه تنها در بدنشان بلکه در عضلاتشان، لذا استفاده از این را به عنوان منبع انرژی اولیه ضروریست.
به طور کلی خانم ها متابولیسم گلیکوژن و پروتئین را دارند. این به این معناست که خانم ها به اندازه کافی در تمرینات ورزشی خود به اندازه آقایان به کربوهیدرات و پروتئین احتیاج ندارند. نیاز کم به کربوهیدرات ها کالری را برای چربی مصرف می کند. چربی ها تأثیر خیلی مثبتی بر سلامت هورمونی و قلب و عروق خانم ها دارند. به طور کلی، خانم ها چربی زیادتری بخورند، بیشتر استروژن و تستوسترون می سازند. تستوسترون و استروژن هر دو هورمون های آنابولیک هستند.
رژیم های غذایی کم چربی احتمال دارد حتی سبب کم شدن اندازه سینه و ممکن است به علت ساخت هورمون های جنسی کم شوند، چرا که میزان استرادیول و 1-IGF به مقدار قابل توجهی با اندازه سینه در خانم هایی که بر روی قرص برای کنترل تولد نیست، همبستگی دارد.

READ  پارچه ی ضد تعریق یا تنفسی چیست ؟

ممنون از همراهیتون 

زنان چگونه بدنسازی بکنند؟

مقاله‌های پیشنهادی

keyboard_arrow_up

طراحی و توسعه توسط کاسبی