مزایای استفاده از مچ‏ بند بدنسازی

افزایش فشار بر عضلات هدف :

می‏دانیم که هر تمرین برای تأثیر گذاری روی یک عضله خاص تعریف شده است. عضلات به نسبت یکدیگر در حالت های متفاوتی با قدرت‏های متفاوت عمل می‏کنند. از طرفی دیگر کوچک‏ و یا بزرگ‏ تر بودن عضلات با وجود خط کشش‏ های متفاوت باعث ایجاد تفاوت در زمان شروع خستگی عضلات می‏ شود. نتیجه این تفاوت‏ها در زمان تمرین بیشتر با وزنه‏ های سنگین تر مشخص می شود. عضلاتی که مسئول حفظ راستای مچ دست هستند زودتر از دیگر عضلات درگیر در تمرین خسته می شوند و باعث ایجاد محدودیت در انجام تمرینات خواهند شد. باند کشی مچ‏ دست در به عهده گرفتن این وظایف همکاری می‏ کند و زمان خستگی عضلات را عقب می ‏اندازد، در نتیجه عضلات هدفتان فرصت بیشتری برای رسیدن به اوج خستگی در اختیار دارند. این حالت باعث تحریک بیشتر عضله سازی در بدن می شود.

کاهش دامنه حرکتی مفصل های مجاور و نگه داشتن آنها در یک محدوده ایمن:

مفاصل بدن در حالت طبیعی دارای دامنه ی حرکتی در محدوده ای متفاوت می باشند. مفاصل در انتهای دامنه حرکتی شان اسیب پذیر تر هستند. با محدود کردن این دامنه حرکتی مفاصل، حرکت اندام‏ ها را در دامنه ای با امنیت بیشتر فراهم می‏ کنیم.

همچنین اعمال فشارهای زیاد، در دامنه حرکتی نامناسب باعث فرسودگی بافت‏های بدن و در نتیجه باعث آسیب‏ دیدگی بدن خواهند شد. در واقع استفاده از مچبند های بدنسازی از بهم خوردن راستای بیومکانیک مفاصل مچ جلوگیری میکند.

    

 

READ  10 علت اصلی که وزن کم نمی‌کنید چیست؟

مزایای استفاده از مچ‏ بند بدنسازی

مقاله‌های پیشنهادی

keyboard_arrow_up

طراحی و توسعه توسط کاسبی