وظیفه کمربند بدنسازی چیست؟

کمربمد بدنسازی شرافیت

آیا تا به حال به کاربرد استفاده از کمربند بدنسازی در تمرینات ورزشی فکر کرده اید؟ آیا می دانید وظیفه کمربند بدنسازی در انجام تمرینات بدنسازی چیست؟ هر آنچه در مورد استفاده از کمربند بدنسازی باید بدانید را در این مقاله برای شما اورده ایم:

بدنسازی و انجام حرکات سنگین می‌تواند مشکلات و آسیب‌های مختلفی به وجود آورد و از این رو با استفاده از برخی از لوازم بدنسازی شرافیت می‌توان احتمال آسیب‌های مختلف را به صفر رساند. تجهیزات ورزشی مختلفی برای سلامت ورزشکاران وجود دارد که استفاده از هر کدام از آن‌ها دو مزیت بزرگ را برای شما به دنبال دارد. اول آن که با استفاده این لوازم از آسیب دیدگی بدن جلوگیری می‌کنید و دومین مزیت نیز انجام صحیح حرکات است که سبب بهبود عملکرد شما در باشگاه می‌شود. کمربند بدنسازی شرافیت از جمله مهم‌ترین تجهیزات ورزشی است که استفاده از آن می‌تواند شما را در هنگام انجام تمرینات پرفشار کمک کند.

از این رو اگر می‌خواهید در باشگاه بدنسازی تمرینات خوب و پرفشار داشته باشید که به سلامت شما نیز آسبی وارد نکند، بهره گیری از کمربند بدنسازی بهترین راهکاری است که می‌توانید داشته باشید. حال در ادامه توضیحاتی در مورد فواید و نحوه استفاده از آن‌ها را بیان می‌کنیم، تا اطلاعات کاملی را در مورد آن به دست آورید.

چرا باید از کمربند بدنسازی استفاده کنیم؟

به طور کلی از کمربند بدنسازی برای موارد مختلفی می‌توان بهره گرفت، اما مهم‌ترین دلیل استفاده از آن بدون شک برداشتن فشار از روی کمر است. با استفاده از کمربند نه تنها فشار از روی کمر برداشته می‌شود و به نوعی این فشار به عضلات شکم وارد می‌شود؛ این موضوع نه تنها در تقویت عضلات شکم موثر است بلکه با این کار بدن ثبات و فرم بهتری را در هنگام انجام حرکات به خود می‌گیرد، که می‌تواند برای ورزشکار بسیار کمک کننده باشد. به طور کلی با استفاده از کمربند بدنسازی شرافیت می‌توان تا حد امکان احتمال آسیب به ستون فقرات را به صفر کاهش داد.

همچنین با استفاده از کمربند بدنسازی می‌توان برای انجام حرکات ایستاده در بهترین و محکم‌ترین حالت ممکن در جای خود ایستاد و از این رو دیگر فرد به سمت پهلو‌ها یا به سمت عقب حرکتی نخواهد داشت. یکی از دلایلی که بدن افراد در بدنسازی آسیب می‌بیند همین چرخش‌ها و تکان‌ خوردن‌های ناخودآگاه در هنگام وزنه زدن است.

در انجام حرکات اسکوات و ددلیفت باید از کمربند بدنسازی استفاده کرد

در انجام حرکات بدنسازی، حرکات زیادی وجود دارند، که می‌توان آن‌ها را بدون استفاده از لوازم بدنسازی شرافیت نیز انجام داد، اما در مقابل برخی از حرکات هستند که در انجام آن‌ها به کمربند بدنسازی نیاز زیادی دارید. که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اسکوات و ددلیفت اشاره کرد. البته اگر این حرکات را با وزنه‌های کم انجام می‌دهید، استفاده از کمربند ضرورتی ندارد و فقط توصیه می‌شود.

اسکوات: اسکوات یکی از مهم‌ترین حرکات بدنسازی است که نه تنها برای عضلات پا بسیار کاربرد دارد، بلکه انجام آن برای بسیاری از عضلات بدن مفید است. اما باید گفت که انجام غیر اصولی و نادرست اسکوات آسیب‌‌های مختلفی را به بدن و علی الخصوص عضلات کمر وارد می‌کند. به دلیل سخت بودن این حرکت بسیاری از بدنسازان آن را اشتباه انجام داده و پس از مدتی با درد کمر روبه‌رو می‌شوند. از این رو باید در ابتدا با شیوه صحیح زدن این حرکت آشنا شوید و سپس با استفاده از کمربند بدنسازی فشار را از روی کمر و ستون فقرات خود بردارید.

READ  چگونه انواع فیگور گیری بادی کلاسیک را بشناسید؟

ددلیفت: یکی از بهترین و مهم‌ترین حرکات چند عضله‌ای است که بسیاری از مربیان بدنسازی انجام آن را به ورزشکاران و شاگردان خود پیشنهاد می‌دهند. این حرکت می‌تواند برای عضلات پشت و پشت ران بسیار مناسب باشد. اما این حرکت نیز فشار زیادی را به عضلات شکم وارد می‌کند و از این رو برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی باید از کمربند بدنسازی شرافیت استفاده کنید.

کدام حرکات بدنسازی نیازی به کمربند ندارد؟

به طور کلی می‌توان گفت حرکاتی که فشار به عضلات کمر وارد نمی‌کنند، نیازی به استفاده از کمربند ندارند. از این رو به عنوان مثال زیر بغل با سیم کش، یا جلو ران با دستگاه از جمله تمریناتی هستند که به کمر فشاری وارد نکرده و از این رو نیازی نیست در انجام آن‌ها از کمربند استفاده کنیم.

همچنین افرادی که سابقه فشار خون دارند، بهتر است که برای مدت زمان زیادی از کمربند استفاده نکنند چرا که احتمال دارد برای آن‌ها مشکلاتی را به وجود آورد. این افراد فقط باید در هنگام انجام حرکات ضروری از لوازم بدنسازی شرافیت برای جلوگیری از آسیب به عضلات استفاده کنند. البته همانطور که گفته شد اگر حرکات را وزنه‌های سبک‌ انجام می‌دهید، کمربند برای شما کاربردی ندارد و می‌توانید بدون آن راحت‌تر حرکات را به سرانجام برسانید.

کمربند چرمی شرافیت
لباس ورزشی و لوازم بدنسازی شرافیت

چرا با استفاده از کمربند بدنسازی می‌توان عضلات را فولادی‌تر کرد؟

استفاده از کمربند بدنسازی علاوه بر آن که می‌تواند برای جلوگیری از آسیب به بدن مناسب باشد و یا همچنین سبب می‌شود تا بدن فرم بهتری به خود بگیرد، فواید دیگری را نیز دارا است. که در ادامه این فواید را نیز بیان خواهیم کرد.

هنگامی که می‌خواهیم یک حرکت را بزنیم، باید تمام تمرکز بدن بر روی قسمت مورد نظر باشد. این موضوع سبب می‌شود تا کیفیت تمرینات افزایش پیدا کند. اما هنگامی که حرکت را اشتباه بزنیم و یا فشار زیادی به بخش‌های مختلف بدن وارد شود؛ تمرکز کلی بدن بهم می‌ریزد و از این رو کیفیت تمرینات به شدت کاهش می‌یابد. از این رو می‌توان گفت که استفاده از لوازم بدنسازی شرافیت بهترین راهکاری است که می‌توانیم داشته باشیم. بهره گیری از کمربند، فشار به بخش‌های مختلف بدن را کاهش می‌دهد و از این رو وزنه زدن راحت‌تر و متمرکز‌تر می‌شود. 

جابه‌جایی وزنه‌ها و کش آوردن عضلات می‌تواند آسیب‌هایی به بدن وارد کند. اما اگر از کمربند استفاده کنیم دیگر نگرانی بابت این موضوع نداریم چرا که کمربند می‌تواند از عضلات مختلف بدن محافظت کند.

همانطور که گفته شد استفاده از کمربند بدنسازی تا حد بسیار زیادی می‌تواند در بهبود عملکرد تمرینات نقش داشته باشد. فرم خوب و مناسب داشتن در باشگاه، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای ایجاد فرم مناسب کمربند خیلی کاربردی است چرا که عضلات پشت را کاملا صاف نگه می‌دارد و از قوس کردن فرد جلوگیری می‌کند.

 

عدم استفاده از کمربند چه مشکلات و خطراتی را برای ورشکاران به وجود می‌آورد؟

به طور کلی بسیاری از قسمت‌های بدن در هنگام انجام حرکات سنگین بدنسازی در خطر آسیب‌های مختلف هستند و به همین دلیل باید از هرکاری که برای مراقبت از بدن وجود دارد، دریغ نکنید، تا بدنی زیبا و سالمی را برای خود بسازید. افرادی که از کمربند استفاده نمی‌کنند، مشکلات مختلفی را برای خود به وجود می‌آورند که موارد زیر از جمله مهم‌ترین آن‌ها هستند.

  • فتق دیسک
  • نازک شدن دیسک
  • گرفتگی های عضلات
  • پارگی عضلات در پشت
  • کمردرد های مزمن
READ  لباس فعال : تعریف مجدد مد با تناسب اندام

اگر به هر کدام از این درد‌های مبتلا شوید، احتمال دارد که تا پایان عمر نتوانید پا در باشگاه بدنسازی بگذارید. با رعایت کردن نکات ایمنی در باشگاه و استفاده از لوازم بدنسازی شرافیت، دیگر نگرانی بابت این موارد ندارید، چرا که شما تمام موارد لازم و ضروری را برای جلوگیری از آسیب دیدگی بدن را انجام داده‌‌اید. می‌توانید با مراجعه به بخش فروشگاه سایت شرافیت انواع لوازمی که برای ایمنی در باشگاه به آن‌ها نیاز دارید را ملاحظه کرده و برای سلامت خود اقدام به خرید کنید.

کمربند بدنسازی شرافیت
کمربند بدنسازی شرافیت

 

کمربند بدنسازی را چگونه استفاده کنیم که بهترین عملکرد را داشته باشد؟

در هنگام استفاده از کمربند باید به نکات مختلفی توجه کنید تا کمربند بیشترین کاربرد را برای شما داشته باشد و همچنین از طرفی بتوانید حرکات را راحت و بدون مزاحمت کمربند انجام دهید. از این رو در ادامه موارد مختلفی را بیان می‌کنیم تا با رعایت آن‌ها بتوانید بهتر و باکیفیت‌تر در باشگاه وزنه بزنید.

  • اولین و مهم‌ترین موردی که باید به آن توجه کنید، نحوه قرارگیری کمربند است. کمربند را اگر جای درست خود نبنبدید برای شما فایده‌ای ندارد و فقط در هنگام انجام تمرینات شما را اذیت می‌کند. قسمت جلوی کمربند باید کاملا بر روی ناف قرار گرفته و قسمت پشتی آن نیز بروی قسمت بالایی باسن قرار گیرد.
  • کمربند نه باید به قدری شل باشد که عملکرد خود را از دست بدهد و نباید آنقدر سفت باشد که اجازه نفس کشیدن را از شما بگیرد. از این رو برای چک کردن این موضوع نفس عمیق بکشید. اگر کمربند به خوبی بسته شده باشد، اجازه انبساط شکم را در هنگام بازدم می‌دهد. البته اگر می‌خواهید در حرکت ددلیفیت از کمربند بدنسازی شرافیت استفاده کنید، بهتر است که کمی آن را بالا‌تر ببرید.

 

کارکرد ها یا وظیفه کمربند بدنسازی

  • امروزه کمربند بدنسازی از وسایل و تجهیزات مهم ورزشی مورد نیاز ورزشکاران در باشگاه ها به حساب می آید.
  • کمربند بدنسازی مانند یک دیوار عمل می کند که عضلات شکم می تواند به آن تکیه کند. کمربند بدنسازی با ایجاد فشار کافی بر محفظه شکمی باعث ثبات بیشتر در بخشهای عمقی بدن و ناحیه کمری می شود.
  • افزایش فشار و کاهش فضا در ناحیه عضلات شکم باعث جلوگیری از بهم خوردن فرم بدن در هنگام انجام حرکاتی مانند اسکات می شوند.

  • به دلیل خصوصیات خاص سیستم گردش خون در این نواحی تنها در تمرینات خاص ورزشی لازم است از کمربندها استفاده کرد مانند حرکات اسکات، ددلیفت، لیفت و تمامی تمریناتی که در حالت ایستاده انجام می شوند. 

  • بعضی از افراد تصور  می کنند بستن کمربند برای بدنسازان و وزنه برداران سالم کاملاً غیر ضروری می باشد؛ اما این باور اشتباهی است بلکه اکثر افراد برای بهبود عملکرد و حفاظت از ستون فقراتشان لازم است که از کمربندهای ورزشی و بدنسازی استفاده نمایند.

  • برخلاف آنچه که در میان افراد تصور می شود عرض پشت کمربندهای بدنسازی با کارایی آن رابطه ای ندارند.
  • یک کمربند بدنسازی استاندارد به گونه ای طراحی شده است که دارای برش های منحنی بوده و منطبق بر آناتومی بدن به ویژه کمر باشد.
  • جنس کمربند میزان انعطاف پذیری آن را مشخص می کند.
  • بهترین نوع یک کمربند ورزشی، کمربندی است که از چند لایه منسوجات و یا چرم مرغوب ساخته شده باشد.

اهداف استفاده از کمربند:

  • تحریک بیشتر برای عضله سازی در عضلات هدف

  • دورکردن فرد از آسیب دیدگی های دوره تمرینی بر اثر جابه جایی ناصحیح  وزنه ها و تکنیک نادرست

  • بازدهی بیشتر در حین تمرینات و جلوگیری از اسیب های جدی
READ  معرفی انواع ورزش
آموزش استفاده از کمربند بدنسازی

 

امیدواریم که وظیفه کمربند بدنسازی را به خوبی درک کرده باشید. با این اوصاف ما تصمیم گرفتیم محصولی را طراحی کنیم که تمامی مشکلات شما را در تمرینات بدنسازی برطرف کند. برند شرافیت در دسته لوازم بدنسازی تا الان دو مدل از کمربند بدنسازی تولید کرده است

کمربند بدنسازی حرفه ای گاومیشی

از دو لایه چرم گاومیشی و گاوی تهیه شده است. برای سفارش ای نوع کمربند بر روی لینک روبرو کلیک کنید:سفارش کمربند بدنسازی حرفه ای گاومیشی

 

کمربند بدنسازی حرفه ای گاوی 

  از دولایه چرم خارجی چرم گاوی و لایه داخلی چرم مصنوعی تهیه شده است. برای سفارش این محصول بر روی لینک روبرو کلیک کنید:سفارش کمربند بدنسازی حرفه ای گاوی

کمربند چرم گاومیش شرافیت
با کمربند مخصوص بدنسازی شرافیت مطمین ورزش کنید
کمربند بدنسازی
کمربند بدنسازی

چرا با استفاده از کمربند بدنسازی می‌توان عضلات را فولادی‌تر کرد؟

استفاده از کمربند بدنسازی علاوه بر آن که می‌تواند برای جلوگیری از آسیب به بدن مناسب باشد و یا همچنین سبب می‌شود تا بدن فرم بهتری به خود بگیرد، فواید دیگری را نیز دارا است. که در ادامه این فواید را نیز بیان خواهیم کرد.

هنگامی که می‌خواهیم یک حرکت را بزنیم، باید تمام تمرکز بدن بر روی قسمت مورد نظر باشد. این موضوع سبب می‌شود تا کیفیت تمرینات افزایش پیدا کند. اما هنگامی که حرکت را اشتباه بزنیم و یا فشار زیادی به بخش‌های مختلف بدن وارد شود؛ تمرکز کلی بدن بهم می‌ریزد و از این رو کیفیت تمرینات به شدت کاهش می‌یابد. از این رو می‌توان گفت که استفاده از لوازم بدنسازی شرافیت بهترین راهکاری است که می‌توانیم داشته باشیم. بهره گیری از کمربند، فشار به بخش‌های مختلف بدن را کاهش می‌دهد و از این رو وزنه زدن راحت‌تر و متمرکز‌تر می‌شود. 

جابه‌جایی وزنه‌ها و کش آوردن عضلات می‌تواند آسیب‌هایی به بدن وارد کند. اما اگر از کمربند استفاده کنیم دیگر نگرانی بابت این موضوع نداریم چرا که کمربند می‌تواند از عضلات مختلف بدن محافظت کند.

همانطور که گفته شد استفاده از کمربند بدنسازی تا حد بسیار زیادی می‌تواند در بهبود عملکرد تمرینات نقش داشته باشد. فرم خوب و مناسب داشتن در باشگاه، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای ایجاد فرم مناسب کمربند خیلی کاربردی است چرا که عضلات پشت را کاملا صاف نگه می‌دارد و از قوس کردن فرد جلوگیری می‌کند.

 

عدم استفاده از کمربند چه مشکلات و خطراتی را برای ورشکاران به وجود می‌آورد؟

به طور کلی بسیاری از قسمت‌های بدن در هنگام انجام حرکات سنگین بدنسازی در خطر آسیب‌های مختلف هستند و به همین دلیل باید از هرکاری که برای مراقبت از بدن وجود دارد، دریغ نکنید، تا بدنی زیبا و سالمی را برای خود بسازید. افرادی که از کمربند استفاده نمی‌کنند، مشکلات مختلفی را برای خود به وجود می‌آورند که موارد زیر از جمله مهم‌ترین آن‌ها هستند.

  • فتق دیسک
  • نازک شدن دیسک
  • گرفتگی های عضلات
  • پارگی عضلات در پشت
  • کمردرد های مزمن

اگر به هر کدام از این درد‌های مبتلا شوید، احتمال دارد که تا پایان عمر نتوانید پا در باشگاه بدنسازی بگذارید. با رعایت کردن نکات ایمنی در باشگاه و استفاده از لوازم بدنسازی شرافیت، دیگر نگرانی بابت این موارد ندارید، چرا که شما تمام موارد لازم و ضروری را برای جلوگیری از آسیب دیدگی بدن را انجام داده‌‌اید. می‌توانید با مراجعه به بخش فروشگاه سایت شرافیت انواع لوازمی که برای ایمنی در باشگاه به آن‌ها نیاز دارید را ملاحظه کرده و برای سلامت خود اقدام به خرید کنید.

وظیفه کمربند بدنسازی چیست؟

مقاله‌های پیشنهادی

keyboard_arrow_up

طراحی و توسعه توسط کاسبی