پارچه ی مناسب لباس ورزشی

مقدمه ای درباره پارچه‌ی مناسب برای لباس ورزشی

خرید پارچه لباس ورزشی مناسب از دو جنبه کیفیت و جنس بسیار مهم است. یکی از چیزهایی که می تواند  بر روی روحیه ورزشکار تاثیر منفی و یا مثبت داشته باشد نوع پارچه لباس ورزشی است. به همین خاطر میتوانیم بگوییم پارچه نقش بسیار مهمی را در ورزش ایفا میکند.

چرا باید از پارچه‌ی مناسب استفاده کنیم؟

افزون بر این موضوع هنگام ورزش  کردن بدن انسان بسیار عرق می‌کند. به همین خاطر استفاده کردن از لباس نامناسب می‌تواند باعث بوی نامناسب و نامطبوع در بدن شود.حتی ممکن است ورزشکار را عرق‌سوز یا حتی دچار بیماری های پوستی کند. پارچه های گوناگون با جنس های مختلفی وجود دارد که می‌توان با توجه به کاربردشان، از آنها استفاده کرد. بعضی از پارچه ها در زمان ورزش عرق را جذب خود میکنند و باعث بوی نامطبوع لباس های ورزشی می‌شود.

جنس لباس ورزشی
میتوانید لباس ورزشی مردانه شرافیت را با بهترین قیمت از شرافیت تهیه کنید

خاصیت های پارچه مناسب برای لباس ورزشی

پارچه هایی مخصوص برای لباس های ورزشی ورزشکاران و همچنین برای فعالیت های سنگین استفاده میشود. پس دقت کنید در زمان خرید این لباس ها ویژگی هایی که شما نیاز دارید را دارا باشد. یکی از این ویژگی ها این است که لباس ورزشی باید خشک بماند و در ساعت های طولانی خنک باشد تا ورزشکاران بتوانند به خوبی از آن استفاده کنند.

همچنین این پارچه ها باید بتوانند تعرقات بدن را جذب کند. دلیل این کار این است که از بوی نامطلوع بدن ورزشکار جلوگیری شود. دلیل دیگر این موضوع این است که از بیماری های پوستی و قارچی جلوگیری شود. این لباس ها باید بتوانند هوای گرم را از داخل لباس به خارج از آن انتقال بدهند و بدن ورزشکار را خنک نگه دارند.

READ  لباس ورزشی و آلرژی
لباس ورزشی شرافیت

در بعضی از مسابقات ورزشی برخورد های زیادی بین بازیکنان رخ می‌دهد، همین موضوع باعث می‌شود تا در لباس های آن در اثر کشیدگی پارگی به وجود بیاید. پس این پارچه ها باید مقاومت بسیار زیادی و خوبی را داشته باشند تا در این چنین مسابقات دچار صدمه‎‌ای نشوند و در مقابل رقبا مقاوم باشند.

میتوانید لباس ورزشی زنانه را با بهترین قیمت از شرافیت تهیه کنید
لباس ورزشی زنانه شرافیت
لباس ورزشی  زنانه شرافیت

این پارچه ها چه خاصیت های دیگری دارند؟

پارچه هایی که به صورت تمام نخ و تمام پنبه تولید می شود خاصیت کشسانی بالایی دارند و برای اینگونه کاربرد ها مناسب هستند. همچنین به سادگی عرق را به خود جذب می‌کنند و جلوی قرمز شدن بدن را میگیرند. پارچه ی لباس هایی که برای ورزشکاران طراحی میشود باید قابلیت شست‌و‌شوی قوی را داشته باشد تا در اثر شستن بسیار زیاد به خاطر تعرق و تحرک دچار آسیب نشود. البته برای اینکه از شست‌و‌شوی زیاد لباس های خود جلوگیری کنید، میتوانید از تی‌شرت های نخی و یا زیرشلواری های ورزشی استفاده کنید. به این صورت نیاز به شستن هرروزه لباس‌ها نیست.

نکاتی درباره خرید مناسب لباس ورزشی

هر مدل از لباس های ورزشی پارچه های مخصوص به خود را دارد و نمیتوان تنها از یک پارچه برای تمامی موارد آنها مصرف کرد. لباس های ورزشی نایلونی یا شمعی و بادگیر حتما باید یک آستر نخی داشته باشند. علاوه بر آن شلوارهای ورزشی دارای جنسی از الیاف مصنوعی هستند که نیاز به آستر نخی دارند.

 

میتوانید زانوبند کشی شرافیت را با بهترین قیمت از شرافیت تهیه کنید
READ  ای ام اس چیست؟
لوازم بدنسازی شرافیت
زانوبند کشی شرافیت

لباس های ورزشی که از جنس نایلونی و شمعی هستند نسبت به لباس های ورزشی نخی طول عمر بیشتری دارند. شست‌و‌شو آن ها هم راحت تر است. اما باید این نکته را به خاطر بسپارید لباس های نخی بیشتر لباس های نایلونی و شمعی از پوست بدن محافظت میکنند.

رشد باکتری‌ها در لباس های ورزشی

حقیقتا چیزی که باعث بوجود آمدن بوی بد بدن میشود، باکتری های روی پوست هستند. این یعنی خود عرق کردن بوی بدی ندارد. طبق تحقیقاتی که در دانشگاه گنت بلژیک انجام شده است. باکتری ها در پارچه های مصنوعی مثل پلی‌استر رشد سریع‌تری دارد.

طبق بررسی هایی که انجام شده است، الیاف طبیعی مانند کتان مواد شیمیایی حاصل از تعرق را به سرعت جذب می‌کند. همچنین مانع از مخلوط شدن آن با میکروب های روی پوست و ایجاد بوی بد میشود.

پارچه ی مناسب لباس ورزشی

جنس پارچه مناسب لباس ورزشی

پارچه های مختلفی وجود دارد به عنوان پارچه لباس ورزشی مردانه و زنانه مورد استفاده قرار میگیرد. از جمله آن ها میتوانیم به گزینه های زیر اشاره کنیم:

  1. پارچه‌های کجراه
  2. پارچه‌های ترگال
  3. پارچه های فیلازت
  4. پارچه‌های تریکو
  5. پارچه‌های غواصی
تیشرت آستین بلند شرافیت

از بهترین نوع این پارچه میتوان به پارچه های فیلازت و پارچه های غواصی اشاره کرد. یکی از مهمترین ویژگی هایی که پارچه غواصی دارد این است که دارای حالت کشسانی است. میتوانیم به این پارچه های بگوییم پارچه های چهار فصل.  زیرا امکان استفاده از آنها در چهار فصل وجود دارد. یکی از خنک ترین پارچه‌ها، پارچه غواصی است اما به خاطر اینکه نازک نیستند میتوانید در زمستان هم از آنها استفاده کنید.

READ  تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی

 

پارچه ی مناسب لباس ورزشی

مقاله‌های پیشنهادی

keyboard_arrow_up

طراحی و توسعه توسط کاسبی