ژیله یا جلیغه ؟

از لحاظ لغوی کلمات «ژیله» و «جلیقه» یک معنا دارند. در لغت نامه دهخدا برای برای این دو کلمه یک تعریف واحد بیان شده است.

ولی در دنیای مد و پوشاک این دو کلمه یعنی «ژیله» یا «جلیقه» کارایی های گوناگونی دارند.

ژیله یا جلیغه چیست و چه کاربردی در زندگی ما دارد؟

ژیله ها در دنیای مد و پوشاک به یک نوع از پوشش ها خاص میگویند. از این نوع پوشش ها میتوانیم به گزینه های زیر اشاره کنید:

  • پوشش ها بافته شده از از نخ یا پشم به صورت دستی یا ماشینی
  • شما میتوانید به عنوان لباس ورزشی مردانه و لباس ورزشی زنانه از آن استفاده کنید
  • برای فصول سرد روی بلوز، ژاکت، پیراهن ها زنانه کاربرد دارد
  • ژیله در واقع همان جلیقه بی آستین است.
  • این نوع از ژیله ها از پارچه ها و الیاف گوناگونی تولید میشود.
  • این الیاف ها میتوانند هم طبیعی باشند و هم مصنوعی
  • پس تفاوت ژیله و جلیقه در جنس و کاربرد آنها است.
  • ژیله یا جلیغه
    ژیله یا جیلغه ی مردانه شرافیت

ژیله با جلیقه چه شباهتی و چه تفاوتی با هم دارند؟

همان طور که گفتیم جلیقه ها با استفاده از پارچه های مختلفی تولید می شوند. از این پارچه معمولا برای گرم شدن استفاده نمی شود. اما باید به شما بگوییم که مدل پلی استری موجود در آن برای گرم ماندن در فصول سرد سال مناسب است. در مقابل این موضوع، ژیله به عنوان پوششی مناسب برای فصل های سرد سال کارایی دارد.

نکات بسیار خوب و مفید برای ست کردن ژیله زنانه

  • چیزی که شما را قد بلندتر نشان میدهد ژیله های بلند است.
  • این نوع پوشش برای فصل های پاییز و بهار مناسب است.
  • همچنین میتوانید این ژیله ها را به صورت چند لایه همراه با ژاکت و بلوز بپوشید.
  • اگر دوست دارید که یک سبک هنری برای خود داشته باشید، پوشیدن یک ژیله بلند میتواند کمک بسیار بزرگی به شما بکند.
  • شما باید این ژیله را با شلوار های چسبان بپوشید.
READ  انواع رژیم های موجود در دنیای بدنسازی

وقتی فصل سرما شروع میشود شما نیاز دارید که تغییری در لباس های خودتان ایجاد کنید. همچنین باید لباس های تابستانه را در کمد ها جای بدهید. به جای آن لباس ها باید لباس های تابستانه خود را بیرون بیاورید و آنها را با لباس های تابستانه خود جایگزین کنید. البته باید به شما بگوییم که در زمستان بهتر است شما لایه پوشی انجام دهید. یعنی بهتر است 2 تا 3 لباسی که به ترتیب نازک تا ضخیم هستند را روی هم بپوشید. به این ترتیب میتوانید خودتان را از گرمای ظهر پاییزی در امان نگه دارید. همچنین میتوانید از سرمای صبحگاهی و عصرگاهی پاییز نیز در امان بمانید. همچنین از این لباس ها به عنوان لباس ورزشی مردانه شرافیت  و لباس ورزشی زنانه شرافیت  از آنها استفاده کنید.

ژیله ی زنانه شرافیت

بگذارید کمی واضح تر این موضوع را به شما توضیح دهیم

در فصل پاییز (مخصوصا دو ماه اول که هوا دچار نوسان دما) پوشیدن یک پوشاک مردانه گرم برای تمام روز کار دشواری است. پس باید از لباس های پاییزه مثل ژیله، بافت، ژاکت یا کت لینن استفاده کنید. به این شکل شما میتوانید در طول روز لباس گرم خود را دربیارید و احساس راحتی داشته باشید.

در بین پوشاک مردانه کاربردی برای فصل پاییز هیچ کدام به اندازه ژیله خوب نیستند. دلیل این موضوع این است که بافت نازکتر و مناسب تری دارد. همچنین انتخاب همیشگی مردان شیک پوش است. همچنین به عنوان لباس ورزشی مردانه و لباس ورزشی  میتوانید از آنها استفاده کنید.

 

بگذارید تا این مسئله را زیر ذره بین بگذاریم

ژیله و یا جلیقه بافتنی، یکی از بهترین مدل های پوشاک مردانه گرم مخصوص بالاتنه و بدون آستین است. این نوع ژیله ها روی پیراهن و در زیر کت قرار میگیرند. چیزی که شما میتوانید در نوع های مختلف ژیله های مردانه وجود دارد. همه آنها به صورت جلوبسته و یا دکمه دار می باشد. همچنین این نوع از ژیله ها بدون آستین هستند. اما مسئله ای که اینجا بوجود می آید این است که مدل یقه آنها با هم متفاوت است. همچنین مدل تنه و نوع و طرح بافت آنها نیز فرق می کند.

READ  تیشرت های سوزنی مناسب برای تابستان

تفاوت اصلی که در بین ژیله و جلیقه وجود دارد این است که بافت ژیله به طور کامل فرق میکند. اما نکته قابل توجه این است که جلیقه میتواند بافت کاملی از انواع پارچه ها باشد.

ژیله مردانه چیست و چه کاربردی در زندگی دارد؟

حالا برای اینکه فرق بین ژیله و جلیقه را برای شما روشن کنیم لازم است تا ژیله را برای شما تعریف کنیم. در دنیای مد و پوشاک به پوشش های بافته شده از نخ یا پشم که به صورت دستی و یا ماشینی می باشد. ژیله نیز همان جلیقه بدون آستین است. ژیله ها از الیاف گوناگون و مختلف ساخته شده است. این الیاف می توانند مانند پنبه و یا پشم و یا حتی الیاف مصنوعی باشند.

جمع بندی درباره مزایا و معایب ژیله ها و جلیقه ها

به این ترتیب میتوانیم بگوییم که فرق بین ژیله و جلیقه در جنس و کاربرد آنها است. همانطور که گفتیم جلیقه ها با استفادعه پارچه های گوناگونی تولید میشوند. در درون این جلیقه ها نوعی پلی استری است که میتواند شما در فصول سرد سال، گرم نگه دارد. در مقابل این موضوع، ژیله اکثرا از پشم بافته میشود. همچنین به عنوان پوششی برای عالی برای فصول سرد سال است. اگر شما از آن دسته افرادی که به ظاهر خود اهمیت میدهید و میخواهید شیک پوش به نطر برسید میتوانید از جلیقه ها استفاده کنید.

شما میتوانید با استفاده کردن از لباس ورزشی مردانه شرافیت و لباس ورزشی زنانه شرافیت  به تناسب اندام برسید.

ژیله یا جلیغه ؟

مقاله‌های پیشنهادی

keyboard_arrow_up

طراحی و توسعه توسط کاسبی