مدت زمان تاثیر بدنسازی بانوان

مدا زمان تاثیر بدنسازی بانوان

آیا در مورد مدت زمان تاثیر بدنسازی بانوان اطلاعاتی در اختیار دارید و می دانید بانوان برای داشتن یک هیکل متناسب چه مدت باید به انجام ورزش بدنسازی بپردازند؟ ورزش بدنسازی بانوان امروزه بیشترین تعداد طرفداران را به خود اختصاص داده است و افراد بسیار زیادی متقاضی ثبت‌نام در رشته‌های بدنسازی هستند و لازم به ذکر است که بدانید این ورزش به دلیل درگیر کردن تمام عضلات و ماهیچه ها می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای سایر رشته‌های ورزشی باشد و سبب چربی‌سوزی و فرم‌دهی به بدن بانوان شود.

ورزش بدنسازی در بانوان هرگز سبب حجیم شدن ماهیچه‌های بدن و برآمده‌شدن عضلات نمی‌شود بنابراین خانم ها نباید نگران این موضوع باشند و علاوه بر این نکته لازم است که بدانید هر اندازه که مدت انجام ورزش بدنسازی بیشتر شود فرم بدن نیز زیباتر خواهد شد.

ورزش بدنسازی از جمله ورزش‌هایی است که نیاز به تداوم در تمرین کردن دارد و در کنار آن حتما باید تغذیه مناسب داشته باشید تا نتیجه ی بهتری را کسب کنید و بدن شما سریعتر و در مدت زمان کوتاه‌تری فرم دلخواه خود را بگیرد. هر اندازه که درصد و میزان چربی در بدن بانوان کمتر باشد در مدت زمان کمتری بدن آن ها به فرم دلخواه می رسد و افرادی که متابولیسم سلولی بالایی دارند در مدت زمان کوتاه تری به نتیجه‌ی مورد‌نظر خواهند رسید.

موارد بسیار زیادی در مدت زمان بدنسازی بانوان تاثیر‌گذار هستند که در این بخش از مطلب به معرفی این موارد خواهیم پرداخت:

بدنسازی بانوان
بدنسازی بانوان

اولین نکته ای که در مدت زمان رسیدن به نتیجه ی دلخواه در بدنسازی تاثیر‌گذار است، استفاده کردن از کمربند بدنسازی می‌باشد، زیرا این کمربندها در حین ورزش کردن می‌توانند میزان متابولیسم بدن را افزایش دهند و از این طریق سوخت و ساز افزایش پیدا می‌کند و عضلات سریعتر به فرم دلخواه می‌رسند.

دومین نکته ای که در کم کردن مدت زمان بدنسازی تاثیر‌گذار است تمرینات هوازی صحیح و دو ماراتون است. به این گونه که قبل از انجام تمرینات بدنسازی بهتر است که برای گرم‌کردن از دو ماراتون و پس از انجام این تمرینات برای سرد کردن بدن از حرکات هوازی استفاده نمایید.

برای انجام ورزش بدنسازی بهتر است که از یک برنامه‌ی اصولی و صحیح استفاده کنید و در این برنامه تعداد ست‌ها و وزنه‌ها بسیار مهم می‌باشد و در کنار برنامه‌ی ورزشی صحیح حتما باید از برنامه‌ی رژیم غذایی نیز استفاده شود.

استفاده کردن از کمربندهای بدنسازی کاربردهای مختلفی دارد اما پرکاربردترین دلیل استفاده از این کمربندها، کم کردن فشار از روی کمر بدنسازان در حین انجام تمرینات بدنسازی می باشد و علاوه بر آن میزان فشار بر روی ستون فقرات و عضلات شکمی نیز کمتر می‌شود.

استفاده کردن از کمربند بدنسازی باعث تقویت کردن عضلات شکم و کمر و فرم‌دادن به آن‌ها نیز می‌شود و در نتیجه در هنگام استفاده از این کمربندها سفت شدن عضلات نواحی شکم و کمر سریع‌تر صورت می‌گیرد و همان‌طور که می‌دانید بهتر است که قبل از بستن کمربندهای بدنسازی از لباس ورزشی مردانه و زنانه شرافیت استفاده نمایید و علاوه بر آن با استفاده از کمربند بدنسازی شرافیت می‌توان حرکات بدنسازی را بهتر انجام داد.

چه نکاتی در مدت زمان تاثیر بدنسازی بانوان مهم می باشند؟

استفاده کردن از رژیم غذایی برای بانوان بسیار مهم‌تر و واجب‌تر از آقایان می‌باشد، زیرا خانم ها از نظر متابولیسم بدن و ساختار فیزیولوژیکی بدن با مردان تفاوت‌های زیادی دارند و در نتیجه برای رسیدن به نتیجه‌ی بهتر حتما باید از رژیم‌های مناسب استفاده نمایند. متعادل نگه داشتن سطح هورمون‌ها در زنان نیز در حین بدنسازی بسیار مهم و ضروری است، زیرا همان طور که می‌دانید هورمون‌ها نقش اساسی و ویژه‌ای در عضله‌سازی دارند. بنابراین به خانم‌هایی که مشکل هورمونی دارند توصیه می‌شود که قبل از اقدام به ورزش بدنسازی نسبت به درمان مشکل هورمونی خود اقدام کنند.

خانم ها به علت این که همانند مردان نمی‌توانند برای انجام ست‌های بدنسازی از وزنه‌های سنگین استفاده کنند باید تعداد ست های ورزشی بیشتری کار کنند تا به نتیجه‌ی مطلوب و دلخواه برسند. بنابراین اگر خانم هستید و می‌خواهید که در مدت زمان کوتاهی به بدن خود فرم دهید و میزان چربی بدن خود را کاهش دهید بهتر است که وزن وزنه‌های بدنسازی را کاهش دهید و به جای آن تعداد ست‌های تمرینات بدنسازی را افزایش دهید.

یکی دیگر از نکاتی که سبب نتیجه‌ی بهتر در بدنسازی می‌شود این است که تمرینات خود را به صورت 3 الی 4 بار در هفته انجام دهید و مدت زمان انجام تمرینات بهتر است که بین 45 دقیقه الی یک ساعت باشد و هرگز مدت زمان طولانی به انجام حرکات بدنسازی نپردازید، زیرا در این صورت ممکن است که دیرتر به نتیجه ی مطلوب برسید و به دلیل خستگی انگیزه‌ی خود را از دست بدهید.

به چه دلیل بدنسازی برای بانوان بسیار مناسب است؟

ورزش کردن برای خانم ها و آقایات تاثیرات مثبت و فواید بسیار زیادی دارد اما به دلیل این که خانم ها زمان زیادی از روز را در خانه سپری می‌کنند ورزش کردن برای آنها اهمیت بیشتری دارد و بیشتر به خانم ها توصیه می‌شود که ورزش کنند.

یکی از مهم ترین فواید ورزش بدنسازی برای خانم ها، جلوگیری کردن از افسردگی می باشد، زیرا همان طور که گفته شد زنان زمان زیادی را در محیط خانه سپری می‌کنند و درصد افسردگی در زنان بیشتر از مردان است و به همین دلیل به خانم ها توصیه می‌شود که برای شاد کردن روحیه ی خود و کاهش درصد افسردگی و افزایش سطح انگیزه و روحیه ساعاتی از روز را به ورزش کردن و انجام تمرینات بدنسازی اختصاص بدهند.

از دیگر تاثیرات ورزش بدنسازی برای بانوان جلوگیری‌کردن از پوکی استخوان ها می باشد و به همین علت بانوان پس از سن 50 سالگی حتما باید ورزش کردن را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود قرار بدهند تا دچار پوکی استخوان و شکستگی استخوان ها در زمان میانسالی نشوند.

READ  بادی کلاسیک چیست؟ و تفاوت آن با رشته های فیزیک و بادی بیلدینگ

یکی دیگر از اهمیت‌های ورزش بدنسازی برای خانم ها متعادل سازی سطح دو هورمون استروژن و پروژسترون می باشد و لازم به ذکر است که بدانید بدنسازی از جمله ورزش‌هایی است که می‌تواند میزان استروژن را در بدن خانم ها افزایش دهد و به همین دلیل بانوانی که به طور مرتب و پیوسته تمرینات بدنسازی انجام می دهند دیرتر از سایر خانم ها پیر می شوند و دچار مشکلاتی مانند لک و چروک پوستی نخواهند شد. بنابراین می توان گفت که ورزش کردن سبب جوانی پوست در خانم ها می شود.

ورزش کردن در خانم ها می تواند از به وجود آمدن بیماری‌هایی مانند قندخون، چربی خون و یا فشارخون در میانسالی پیشگیری کند و علاوه بر آن می‌تواند عوارض ناشی از این بیماری‌ها را برای خانم ها به صورت قابل توجهی کاهش دهد به طور مثال خانم هایی که قندخون دارند می‌توانند در کنار درمان دارویی از راه هایی مانند ورزش کردن نیز برای کاهش قندخون و یا چربی خون استفاده کنند.

بدنسازی برای خانم های جوان نیز می‌تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد به طور مثال خانم های جوانی که به طور مرتب ورزش می‌کنند علاوه بر داشتن بدنی زیبا و ورزیده، در سنین میانسالی کم تر دچار امراض و بیماری های زمینه‌ای می‌شوند و علاوه بر این مورد این خانم ها می‌توانند زایمان آسانتری نیز داشته باشند.

ورزش بدنسازی معمولا سبب لاغری سریع و بدون بازگشت می شود و افرادی که به واسطه‌ی تمرینات بدنسازی وزن کم می‌کنند و لاغر می شوند معمولا پس از گذشت مدتی دوباره چاق نمی شوند و به همین دلیل گفته می‌شود که لاغری با استفاده از ورزش بدنسازی بدون بازگشت است و در نتیجه این ورزش دارای تاثیرات سریع تر و بهتری نسبت به سایر ورزش ها مانند ایروبیک و یوگا و… می‌باشد.

بدنسازی از جمله ورزش‌هایی است که در حین انجام آن حتما باید از وسایل مربوطه این ورزش استفاده شود به همین دلیل در هنگام انجام تمرینات بدنسازی استفاده کردن از وسایل مناسب مانند اسلش مردانه شرافیت، تیشرت مردانه شرافیت و همچنین لگ زنانه شرافیت و… امری واجب و مهم می‌باشد.

 البته علاوه بر موارد گفته شده شرکت شرافیت دارای وسایل دیگری از جمله هودی و ژیله مردانه شرافیت و… نیز می باشد.

 

با توجه به اینکه زنان ایرانی به دلیل عدم تحرک و فعالیت زیاد از اندام مناسبی برخوردارنیستند و اکثراً از چاقی و اضافه وزن زیاد گله و شکایت دارند به خصوص بعد از زیمان  و با توجه به صبر اندک آنان مدت زمان تاثیر بدنسازی بانوان را با چالش مواجه می‌کند. بانوان دوست دارند در مدت زمان کوتاه به وزن دلخواه خود دست یابند. برای انجام هر حرکت بدنسازی مدت زمانی لازم است. بدنسازی و انجام حرکات ورزشی در باشگاه  با استفاده از لوازم ورزشی ، داشتن آرزو اندام مناسب را برای بانوان فراهم می‌کند.

شما می‌توانید برای تهیه لباس ورزشی ، لباس بدنسازی و لوازم بدنسازی  به سایتhttps:www.sherafit.com مراجعه فرمایید.

باید توجه داشت که خیلی از رژیم های غذایی علاوه بر اینکه فرد را از خوردن غذاهای مورد علاقه‌اش برای مدتی تحریم می‌کند.

بعدازکنار گذاشتن رژیم دوباره اضافه وزن به صورت بیشتری باز می‌گردد.

 مدت زمان تاثیر بدنسازی بانوان چقدر می‌تواند باشد؟
آیا بانوان در این مدت زمان می‌توانند به اندام مناسب دست یابند؟
آیا انجام حرکات بدنسازی اندام بانوان را مردانه و حجیم می‌کند؟

تمرینات بدنسازی نمی‌توانند در مدت زمان کوتاهی اندام مورد علاقه بانوان عزیز را به آنان هدیه کند.

با توجه به اینکه این چربی‌های اشباع شده یک شب ایجاد نشده و سالیان طولانی ساخته شده اند.

 نمی‌توان تمرینات قدرتی در یک روز روی عضله‌تان انجام دهید.

حداقل به ۲۴ تا ۳۶ ساعت زمان لازم است.

انجام این تمرینات در روزهای پشت سر هم باعث خسته شدن عضلات، احتمال بروز آسیب دیدگی و تمرین زدگی می‌شوند.

بدنسازی لزوماً منجر به افزایش و حجیم شدن عضلات نمی‌شوند. با توجه به اینکه هرمون ‌های زنان با مردانه متفاوت است. مردان به دلیل ترشح هرمون تستوسترون در بدنشان خیلی زود بعد از حرکات بدنسازی دارای عضلات محکم ومردانه می‌شوند و این هورمون در بدن زنان خیلی اندک ترشح می‌شود پس نباید با این دیدگاه که اندام زنان ما مردان خواهد شد به سراغ حرکات بدنسازی بریم. در صورت دوست داشتن اندام مردانه باید تمرین و ممارست زیادی را انجام داد.

بدنسازی بانوان
لباس ورزشی و لوازم بدنسازی و لباس بدنسازی شرافیت

معمولاً تمرینات بدنسازی بیشتر بر پایه داشتن اندام مناسب با کمترین چربی اضافه است. جالب است بدانید تمامی ورزشکاران در رشته‌های ورزشی، از جمله فوتبال، بکس، ژیمناستیک و دومیدانی که عضلات خیلی حجیمی ندارند، از تمرینات بدنسازی بهره می‌گیرند. این تمرینات با افزایش قدرت، استقامت و کارایی بدن به ورزشکاران کمک خواهد کرد.

فاکتورهای مهم که بر مدت تاثیر بدنسازی بانوان  تاثیرگذار هستند

عوامل زیادی در ساختن تناسب اندام به کمک تمرینات بدنسازی نقش دارند از جمله این عوامل می‌توان به ژنتیک، سن،  وزن، عادات غذایی و خواب اشاره کرد.

  • ژنتیک

تناسب اندام بدن بستگی به ژنتیک بدن شما بانو عزیز دارد.

گاهی باتوجه به ژنتیک درکم‌ترین زمان به تناسب اندام دست می‌یابید.

گاهی هم برعکس به تمرینات بیشتری نیاز دارید.

بانوانی که به طور طبیعی دارای اندام عضلانی هستند، ممکن است با توجه به شدت برنامه‌ی تمرینی‌شان زودتر به تناسب اندام دست پیدا کنند.

  • سن

سن هم از فاکتورهای مهم  برای بدنسازی محسوب می‌شود. مسلماً هر چه شما در سنین کمتری باشید بدن شما نسبت به پذیرش تغییر مقاومت کمتری از خود نشان خواهد داد. اصولاً بدن جوانان از آمادگی بیشتری برای پذیرش تغییر برای داشتن تناسب اندام برخوردار است. با افزایش سن، عضله سازی سخت‌تر می‌شود. ترمیم بدن در صورت آسیب دیدگی هم با مشکلات فراوانی روبرو می‌شود.

  • وزن

داشتن وزن مناسب  هم کمک بزرگی برای داشتن تناسب اندام محسوب می‌شود.

READ  بهترین تمرین برای استقامت عضلات چیست؟

اضافه وزن مدت زمان رسیدن به اندام مناسب را افزایش می‌دهد.

گاهی اضافه وزن روند انجام کارا طوری به تعویق می‌اندازد که فرد را از ادامه برای رسیدن به اندام متناسب باز می‌دارد.

  • عادات غذایی

شما باید به کمک یک رژیم غذایی پاک و سالم حاوی پروتین بدون ‌چربی، غلات سبوس‌دار و مقداری سبزیجات تازه جان تازه ای به بدن خود ببخشید.

تا برای تمرینات بدنسازی برای رسیدن به تناسب اندام آمادگی پیدا کند.

  • خواب

بدن به ساعت مناسب خوابی جهت بازده بهتر نیاز دارد.

یک ورزشکار که بدنسازی می‌کند باید در طول شبانه روز 8 ساعت خواب کامل را داشته باشد.

برای آمادگی لازم برای انجام تمرینات بهتر است خواب در شب را در برنامه کارب خود قرار دهد.

آیا تمرینات بدنسازی اندام زنان را مردانه می‌کند؟

واقعیت این است که تعداد کمی از مردان و تعداد کمتری از بانوان می‌توانند با کار مداوم و شدید با وزنه‌های بدنی عضلانی و مانند قهرمانان تناسب اندام بسازند.

تفاوت میزان تستوسترون درخون مردان و بانوان مسئول درصد توده چربی در بدن آنها و چگونگی توزیع آن هم هست.

  • میزان تستوسترون در خون یک مرد بیست تا سی برابر بیش از مقدار آن در خون یک زن است.
  • به طور متوسط بدن یک زن ۷ تا ۱۰ درصد بیش از بدن یک مرد چربی دارد و توده عضلانی کمتری دارد.
  •  دست کم میزان چربی در بدن یک زن ۱۲ درصد کل وزن بدن و در بدن یک مرد ۴ درصد کل وزن بدن است.

 این تفاوت نشان می‌دهد که مردان متابولیسم سریع‌تری دارند و در مقایسه با بانوان هم وزن‌شان به کالری بیشتری نیاز دارند، چون عضلات بیشتر از چربی و کالری می‌سوزانند.

در نتیجه چون به مقدار کمتری تستوسترون در بدن بانوان عزیز ترشح می‌شود.

نمی‌توان انتظار ساختن عضلات سفت و مردانه را در اندام بانوان داشت.

مدت زمان تاثیر بدنسازی بانوان
مدت زمان تاثیر بدنسازی بانوان

سه نکته مهمی که بانوان در مدت زمان تاثیر گذاری بدنسازی باید بدان توجه کنند

در مدت زمانی که بانوان  تمرینات بدنسازی را جهت دست یافتن به تناسب اندام انجام می‌دهند باید به نکاتی که ذکر می‌شود توجه کنند تا از تاثیر گذاری بیشتر بدنسازی براندام خود را به وضوح احساس کنند.

1- انجام تمرینات هوازی

استفاده از تمرینات هوازی فواید بسیار خوبی در بدنسازی به همراه دارد.

  • شما باید حدود 25 دقیقه تمرینات هوازی اینترول پر فشار را در برنامه بدنسازی خود بگنجانید تا در مدت کوتاهی عمل چربی سوزی صورت گیرد.
  • نکته مهمی که وجود دارد این است که مجموع تمرینات هوازی شما در هفته نباید بیش از 1 الی 1/5ساعت باشد.

شما به کمک تمرینات هوازی سلامتی و بهبودی خلقیات را نیز خواهید داشت.

2- استفاده نکردن از داروهای مکمل بدنسازی

داروها و مکمل های بدنسازی در بدن سازی مدت زمان رسیدن به اندام متناسب را تسریع می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله مکمل های بدنسازی مراجعه فرمایید.

3- خوردن وعده غذایی صبحانه

خوردن صبحانه حتی به مقدار کم انرژی لازم برای مغز جهت فرمان دادن به اندام ها برای انجام وظایف که به آنها محول می‌شود را فراهم می‌کند.

چون به مدت طولانی بدن شما از دریافت مواد غذایی با خوابیدن محروم بوده است.

پس دریافت انرژی باخوردن صبحانه بسیار کارامد و مفید خواهد بود.

برای داشتن اندام مناسب بانوان می‌توانند با انجام تمرینات بدنسازی این آرزو را محقق سازند که در مدت طولانی این فرضیه صورت می‌گیرد. اما تضمینی بدون بازگشت دوباره چربی های اضافی بدن همراه است. شما برای انجام حرکات ورزشی به کمک لوازم  ورزشی می­‌توانید از محصولات در سایت https://www.sherafit.com دیدن کنید.

هنر علم بدنسازی

هنر بدنسازی بیشتر شبیه یک علم است. این یک رویکرد برنامه ریزی شده و سیستماتیک برای ایجاد عضله سازی (هیپرتروفی) و کاهش چربی (بدون از دست دادن توده عضلانی چربی بدست آمده) و قدم گذاشتن در فرم مورد علاقه خود است.

به طور کلی دو مرحله از برنامه بدنسازی وجود دارد: حجم و برش. در مرحله حجیم شدن، تمرکز بر بلند کردن وزنه، جهت رشد عضلات، تقویت قدرت عضلات و استفاده از افزایش کالری برای حفظ و ساخت بافت ماهیچه ای است. اما بدون برنامه نمی توان این کار را انجام داد! کالری زیاد، چربی اضافی در بدن ذخیره می کند که دفع آن در مراحل بعدی دشوار است. مرحله برش برای حفظ توده عضلانی نیاز به بلند کردن وزنه های سنگین دارد، همچنین تمرینات کاردیو به عنوان ابزاری برای ترویج چربی سوزی معرفی شده و مورد استفاده قرار می گیرد. باز هم، تعادل لازم است که از تمرینات کاردیو و وزنه برداری به طور غیرعادی استفاده نکنید.

با لباس ورزشی شرافیت شما می توانید یک تمرین بی نظیر و راحت را تجربه کنید. این لباس ها شامل: لباس ورزشی زنانه

لباس ورزشی مردانه ،

لباس بدنسازی

در سایزها و طرح های متنوع می باشد.  علاوه بر لباس ورزشی شرافیت لوازم بدنسازی برای ایمنی ورزش کردن تولید میکند،برای دیدن تمام مدل ها به سایت شرافیت مراجعه کنید.

عوامل موثر بر رشد عضلات

  1. تغذیه: رژیم های غذایی زیادی وجود دارد که هرکدام خصوصیات خودشان را دارند اما این را باور داشته باشید که اگر دنبال تناسب اندام و تاثیر تمرینات ورزشی هستید آن را باید در آشپزخانه ی خود جستجو کنید! به دلایل بسیاری اصلا مهم نیست که در باشگاه چکار می کنید یا چقدر وزنه می زنید! شما اول باید سالم خوردن را یاد بگیرید.
  2. خواب: یک فاکتور بسیار مهم در فرایند عضله سازی است. با توجه به مشغله های روزمره متاسفانه معمولا یک تا دو ساعت از خواب مفید شبانه ی خود را از دست می دهیم. خواب (به خصوص خواب شب) در ترمیم عضلات آسیب دیده که در نتیجه تمرینات رخ می دهد، نقش به سزایی دارد.
  3. سن: این عامل از کنترل شما خارج است. بنابراین آگاه باشید که با بالا رفتن سن حین تمرین دچار خستگی زودرس می شوید و ترمیم عضلات روند کند تری خواهد داشت.
  4. تنوع تمرین و افزایش وزنه: اگر تمرینات برای مدت معینی به صورت روتین برای شما طراحی شده برای جلوگیری از یکنواخت شدن آن ها و افزایش اثرگذاری برای عضلات آن حرکات را با شدت بیشتر یا وزنه های متفاوت بزنید. این کاهش یا افزایش وزنه باعث کاهش میزان فلات (عدم پیشرفت در تمرینات، بی حوصلگی حین تمرین) می شود.
  5. ژنتیک: نوع ژنتیک هر فرد در رشد عضلات افراد بسیار اهمیت دارد. نوع واکنش بدن شما به تمرینات نقش مهمی در روند ورزشی شما دارد. معمولا اکثر افراد بدنشان به تمرینات پاسخ خوب یا حتی قابل قبول می دهد اما در هر موقعیتی استثنائات هم وجود دارد. تعداد کمی هم هستند که بدنشان به تمرینات واکنش خاصی نشان نمی دهد.
  6. ریکاوری: ریکاوری در واقع همان تلاش بدن برای برگشت به حال اولیه قبل از تمرین شما است. بعد از یک تمرین سنگین اگر بدن شما به خوبی ریکاوری نشود شما نمی توانید روز بعد با انرژی و سرحال به تمرینات باز گردید.
READ  مچ بند بدنسازی و فواید استفاده از آن

مدت زمان تاثیر بدنسازی بانوان

لازم است بدانید طراحی و ساختن یک بدن ایده آل بیش از هر چیزی به زمان و صبر شما احتیاج دارد. بافت های چربی بسیار سمج هستند. با رعایت تمام قوانین لازم می توان به طور هفتگی یک پوند چربی سوزی داشت بنابراین دیدن نتیجه اصلی این تاثیر با توجه به میزان اضافه وزن، بافت چربی ها، نوع تمرینات، سن و… برای هر فرد متفاوت است اما احتمالا سال ها زمان خواهد برد.

7 دلیل که بهتر است خانم ها بدنسازی کار کنند

  1. بدنسازی باعث بالا رفتن متابولیسم بدن می شود و سطح چربی سوزی بدن را افزایش می دهد.
  2. با بدنسازی می‌توانیم عضلات بدن را تقویت، تفکیک و سفت کنیم.
  3. بدنسازی استخوان‌ ها را  قوی تر از قبل می کند و احتمال پوکی استخوان را کاهش می دهد.
  4. بدنسازی سوخت و ساز بدن را ارتقا می دهد و چربی های شکمی کاهش پیدا می کنند.
  5. افزایش اعتماد به نفس، افزایش انرژی و کاهش علائم افسردگی.
  6. بدنسازی باعث کاهش سطح فشار خون، و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و همچنین دیابت را کاهش می دهد.
  7. وضعیت بدنی شما متعادل تر و خوش فرم خواهد شد.

لباس بدنسازی شرافیت به طور ویژه در طرح ها، رنگ ها و مدل های مختلف برای آقایان و خانم های ورزشکار طراحی شده است. انواع تی شرت  زنانه شرافیت و رکابی ورزشی را در سایت شرافیت ببینید.

باورهای نادرست در مورد بدنسازی بانوان

غذای خوب یا بد: تغذیه خود را دسته بندی نکنید. این که شما از غذای مورد علاقه ی خود به دلیل کالری بالا، قند و یا چربی آن صرف نظر کنید، ذهن شما را تحت تاثیر قرار می دهد و شما را از اهدافتان منصرف می کند. در واقع نکته ی اصلی این موضوع “ارزش غذایی” چیزهایی است که شما می خورید! شما می توانید کالری دریافتی خود را از دسته هایی با ارزش غذایی بالا به عنوان روتین انتخاب کنید و طبق مقداری که در رژیم غذایی شما برایتان در نظر گرفته شده، میل کنید. مهم بودن ارزش غذایی به این منظور است که بتواند انرژی شما را حین تمرینات تامین کند و شما با بی حالی و ضعف مواجه نشوید.

استفاده از رژیم کم کربوهیدرات: بدن شما به تمامی گروه غذایی نیاز دارد. ریزمغذی ها مانند ویتامین ها و درشت مغذی ها مانند کربوهیدرات ها. عدم مصرف هر گروه باعث می شود که هنگام اجرای تمرینات بی انرژی باشید. به خاطر بسپارید که کربوهیدرات یکی از منابع اصلی تامین سوخت بدن شماست.

لباس ورزشی شرافبت

استفاده از کراتین برای خانم ها مناسب نیست: افراد زیادی هستند که با مصرف کراتین موافق نیستند و از مصرف آن اجتناب می کنند اما مزایای زیادی در مورد مصرف آن بیان شده است. اما مونوهیدرات کمک زیادی به بانوان در جهت رسیدن به اهدافشان می کند. کراتین باعث افزایش سرعت چربی سوزی بدن می شود و نمی توان تاثیر آن را نادیده گرفت.

زنان به پروتئین بالایی احتیاج ندارند: متخصصان می گویند که زنان به دلیل فیزیک بدنی مثل آقایان احتیاج به پروتئین زیادی ندارند اما استفاده از پروتئین ها مانند پودرهای پروتئین بعد از تمرینات باعث تامین نیاز بدن و ریکاوری بهتر آن می شود.

آسیب به مفاصل: برخی افراد به دلیل ترس از آسیب رساندن به خود از کار با وزنه ها اجتناب می کنند. در حالی که وزنه زدن باعث تقویت عضلات می شود و این عضلات هستند که از مفاصل مراقبت می کنند. با مفاصل محکم تر احتمال آسیب دیدگی هایی مانند پیچ خوردگی و… بسیار کمتر می شود.

با بدنسازی نمی توان به بدن فرم داد: افرادی معتقدند که فرم کلی بدن را حتی با بدنسازی نمی توان تغییر داد. واقعیت این است که با تمرکز بر روی قسمتی از بدن که می خواهیم آن را برجسته یا لاغر کنیم می توان در فرم بدن تغییر ایجاد کرد و این کار غیر ممکن نیست.

چربی سوزی و کاهش وزن با بدنسازی امکان پذیر نیست: آیا چربی سوزی فقط با ورزش های هوازی امکان پذیر است؟ برخی به این سوال پاسخ مثبت می دهند در حالی که چربی سوزی موضعی در هر نوع ورزشی زمان بر اما امکان پذیر است. با تمرینات منظم و ادامه دار و تغییر وزنه ها می توان حجم چربی ها را کاهش داد و فرم بهتری ایجاد کرد.

در حال حاضر شرافیت یکی از برندهای لباس ورزشی معتبر ایرانی است که سال ها با بهترین متریال و پارچه اقدام به تولید انواع لباس ورزشی، انواع لگ و شلوار زنانه شرافیت کرده است. برند شرافیت کیفیت را اولویت محصولات خود قرار داده و هر روز در تلاش است تا بهترین لباس ها را به ورزشکاران و اسپرت پوشان ارائه دهد.

مدت زمان تاثیر بدنسازی بانوان

مقاله‌های پیشنهادی

keyboard_arrow_up

طراحی و توسعه توسط کاسبی