10 علت اصلی که وزن کم نمی‌کنید چیست؟

چه زمانی بدن شما دیگر در برابر تلاش هایتان عکس العملی نشان نمی دهد و حتی با وجود رژیم های سخت باز هم وزن کم نمی کنید؟

روزهای اولی که رژیم می گیرید وزن شما کاهش پیدا می کند اما به مرور زمان این کاهش وزن متوقف می شود و دیگر وزن کم نمی کنید. در این مقاله به بررسی دلایل وزن کم نکردن می پردازیم و 10 علت اصلی که وزن کم نمی کنید را مورد بررسی قرار می دهیم.

وزن کم کردن بدون اینکه متوجه شوید!

وزن کم کردن یک پروسه ی زمان بر است که نیازمند صبر و تلاش شماست. اگر در حین رژیم، ورزش هم می کنید بدانید بدن شما در حال چربی سوزی است و ممکن است سایز بدن شما و یا عضله های شما دچار تغییر شود. در چنین حالتی از تلاش خود دست نکشید و دور کمر و شکم خود را به طور مرتب اندازه بگیرید.

میزان غذاهایی که می خورید می تواند در کاهش وزن شما تاثیر گذار باشد همچنین هورمون ها می توانند تاثیر زیادی بر میزان آب بدن شما داشته باشند. توجه داشته باشید که برای داشتن یک اندام  ایده آل، کاهش چربی از اهمیت زیادی برخوردار است پس تنها به  کاهش وزن توجه نکنید.

لوازم بدنسازی شرافیت

 

وجود مواد شیمیایی یکی از دلایل جلوگیری کاهش وزن

همه ی ما به مقدار زیادی از مواد شیمیایی مثل شامپوها، غذاهای دارای افزودنی، نگهدارنده و…  استفاده می کنیم. این مواد شیمایی تاثیر بدی بر روی غدد درون ریز انسان می گذارد و سبب می شود تا کارکرد طبیعی بدن دچار اختلال شود. شاید بگویید در این عصر بدون این مواد نمی شود به زندگی عادی ادامه داد اما صحبت من این است که با کم کردن مصرف این مواد میتوانیم سلامتی خود را تضمین کنیم.

سعی کنید خوراکی های طبیعی را مصرف کنید و از غذاهایی کنسرو شده و فریز شده کمتر استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که اگر میخواهید به وزن ایده آل خود برسید کمی از زندگی ماشینی نیز فاصله بگیرید.

 

READ  توصیه های یک زن ورزشکار به زنانی که بدنسازی را انتخاب می کنند

عدم تمرکز بر روی مصرف تغذیه

یکی دیگر از دلایل وزن کم نکردن، تمرکز نداشتن روی تغذیه می باشد. بسیاری از مردم در مورد غذایی که می خوردند آگاهی ندارند در این صورت ممکن است تصور کنند خوردن بعضی غذا منجر به کاهش وزن می شود. در صورتی که تصور آنها کاملا اشتباه است. مثلا ممکن است تصور کنند خوردن خرما به علت داشتن قند طبیعی سبب چاقی نمی شود بنابراین در مصرف خرما زیاده روی می کنند و وقتی وزن کم نمی کنند دنبال مقصر هستند.

اگر می‌خواهید کاهش وزن داشته باشید باید با استفاده از یک کالری شمار میزان کالری غذاهایی که در روز مصرف می کنید را اندازه گیری کنید. این کار پیگیری زیادی لازم دارد. بنابراین شما برای اینکه بتوانید وزن کم کنید باید میزان کالری غذاهای خود را بدانید و آنها را در یک دفتر یا تلفن همراه خود یادداشت کنید، در این صورت به نتیجه ی دلخواه خود خواهید رسید.

استفاده از داروهای اعصاب و روان

یکی دیگر از دلایل وزن کم نکردن استفاده از داروهای اعصاب و روان است که در عصر حاضر بسیار شایع شده است. بسیاری از افراد به دلیل مشکلات زیاد به افسردگی و بیماری ها اعصاب مبتلا می شوند که این امر سبب افزایش میزان مصرف داروهای اعصاب و روان شده است. این داروها با اثر سوء  بر غدد بدن سبب می شوند تا در عملکرد طبیعی بدن اختلال ایجاد شود و چربی سوزی و کاهش وزن صورت نگیرد.

کمبود پروتئین

یکی دیگر از دلایل وزن کم نکردن کمبود پروتئین است. پروتئین یکی از موادی است که با خوردن آن متابولیسم بدن افزایش یافته و سبب شود تا غذای کمتری در طول روز مصرف کنید. خوردن پروتئین در طول روز باعث می شود میل شما به غذاهای دیگر کاهش پیدا کند. سعی کنید در وعده‌ی  صبحانه‌ی خود پروتئین بیشتری مصرف کنید تا در وعده های بعدی میزان غذا خوردن شما کمتر شود. در این صورت نتیجه‌ی بهتری حاصل خواهید کرد.

مصرف پروتئین تاثیر مثبتی بر هورمون های تنظیم کننده‌ی  اشتها می گذارد و سبب می شود اشتهای شما کاهش پیدا کند.

READ  فواید سرد و گرم کردن بدن قبل از بدنسازی

وجود تنش و افزایش ترشح هورمون ها

استرس در بدن سبب می شود تا سلامتی ما به خطر بیفتد ، فرد در شرایط استرس زا شروع به خوردن غذاهای ناسالم می کند و همین امر سبب می شود تا کاهش وزن با رکود مواجه شود. افزایش استرس سبب افزایش ترشح هورمون کورتیزول می شود بنابراین اشتها افزایش پیدا می کند. شخصی که دچار استرس شدید می شود با خوردن غذا می خواهد به آرامش برسد در این صورت وزن او نه تنها کاهش نمی یابد بلکه با افزایش وزن مواجه می شود.

کم خوابی و تاثیر سوء بر کاهش وزن

یکی دیگر از دلایل وزن کم نکردن با وجود رعایت غذایی و داشتن رژیم سالم، نداشتن خواب کافی است. کم خوابی به ترشح هورمون های استرس  منجر می شود. هورمون کورتیزول یا استرس از غده ی فوق کلیه ترشح می شود. کورتیزول به بدن هشدار می دهد که در حالت خطر قرار دارد بنابراین منجر به بی خوابی فرد می شود. پس از این اتفاق گلوکز بیشتری مصرف می شود تا بدن از حالت تنش زا خارج شود، این اتفاق سبب می شود تا بدن برای فعالیت های دیگر نظیر رشد و هضم غذا گلوکز مصرف نکند و گلوکز درون بدن انباشته شود. کم خوابی سیستم گوارشی فرد را دچار اختلال می کند، این اختلال در دراز مدت سبب جلوگیری از کاهش وزن می شود و یکی از دلایل وزن کم نکردن کم خوابی است.

مصرف کالری زیاد و رابطه مستقیم آن با وزن کم نکردن

اگر با وجود ورزش و خواب کافی هنوز وزن کم نمی کنید به تغذیه ی خود توجه کنید. خوردن زیاد تنقلات سبب می شود شما کالری بیشتری دریافت کنید و در نتیجه به وزن ایده آل خود نرسید. اگر پس از مدت زمانی متوجه شدید وزن کم نمی کنید توصیه می کنیم که کالری غذاهای خود را بشمارید و از خوردن غذاهایی با کالری بالا خودداری کنید. انجام تکنیک ها و روش های موثر برای کنترل وزن می تواند در پروسه‌ی زمانی معین شما را به نتیجه ی دلخواه برساند.

READ  بدنسازان حرفه ای چه می پوشند؟

مصرف غذای  بی کیفیت

اگر به دنبال کاهش وزن هستید به غیر از میزان غذایی که می خورید باید به کیفیت غذای خود نیز توجه کنید. خوردن غذای سالم به شما کمک می کند تا زندگی سالمی داشته باشد. مصرف سبزیجات تازه و غذاهای سرشار از پروتئین به شما کمک می‌کند تا مدت زمان زیادی گرسنه نشوید و سیر باقی بمانید. غذاهای کنسروی و فست فود ها سبب می شود شما اشتهای بیشتری پیدا کنید. این غذاها چرخه‌ی طبیعی بدن شما را بهم می زند و متابولیسم بدن را دچار اختلال می کند. از آنجایی که غذاهای کنسروی و فست فودها مدت زمان بیشتری برای هضم نیاز دارند بنابراین چربی سوزی کمتری در بدن شما اتفاق می افتد به همین خاطر است که کسانی که غذاهای آماده‌ی بیشتری مصرف می کنند با افزایش وزن مواجه خواهند شد. توجه کنید که کربوهیدرات را به اندازه مصرف کنید و از خوردن بیش اندازه ی مواد قندی پرهیز کنید.

به اندازه ی کافی ورزش نمی کنید

اگر می خواهید وزن خود را کم کنید و در این رابطه با مشکل مواجه شده اید توصیه می کنیم تا نحوه ی فعالیت های ورزشی خود را بررسی کنید. در بسیاری از اوقات افراد ورزش می کنند، اما چربی سوزی صورت نمی گیرد این به دلیل درست انجام ندادن حرکات ورزشی است. شاید شما باید فعالیت های ورزشی خود را افزایش دهید و یا از وزنه های بیشتری استفاده کنید.

انجام تمرینات هوازی و همچنین دوی استقامت با هودی ورزشی مردانه شرافیت سبب چربی سوزی بیشتری در بدن می شود. با این کار متابولیسم بدن افزایش پیدا می کند و سبب می شود بدن شما عضلانی و زیبا باقی بماند.انواع شلوار شرافیت

فروشگاه اینتزنتی شرافیت با ارائه انواع لباس ورزشی مردانه و لباس ورزشی زنانه گامی مهم در حفظ سلامت عمومی برداشته است. شما می توانید با مراجعه به سایت ما و تماس با مشاوران بهترین لباس ورزشی را متناسب با نیاز خود خریداری نمایید.

10 علت اصلی که وزن کم نمی‌کنید چیست؟

مقاله‌های پیشنهادی

keyboard_arrow_up

طراحی و توسعه توسط کاسبی