حرکات نرمشی قبل از بدنسازی

چرا گرم کردن و نرمش قبل از بدن سازی نیاز است؟
اگر تاکنون برای ورزش به باشگاه رفته باشید حتما دیده اید که پیش از انجام یا شروع هر حرکتی لازم است که عضلات و اعضای بدن خود را به خوبی گرم کنید و سپس به انجام دادن ورزش های سنگین به کمک وزنه مشغول شوید. ما در اینجا قصد داریم در مورد این حرکات قبل از ورزش اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. شما با خواندن این اطلاعات از اهمیت نرمش قبل از شروع حرکات ورزشی مطلع خواهید شد. اگر بدون انجام دادن نرمش به سراغ ورزش های سنگین بروید یا با وزنه های سنگین مشغول به کار شوید. کارایی و سطح انرژی بدن شما کاهش یافته و در اخر ممکن است باعث آسیب رسیدن به اعضای بدنتان شود.
پس تا به اینجا دریافتیم که انجام نرمش از اهمیت بالایی برخوردار است. شما با انجام این کار باعث می شوید که سطح انرژی خود را تا حد بالایی افزایش دهید و در نتیجه می توانید حرکات ورزشی را با دقت و کیفیت بهتر و دلخواه تری انجام دهید. بدین ترتیب اعضای بدن شما به شیوه ایی صحیح و اصولی تقویت می شود و فرم دلخواه را می گیرد. جهت انجام حرکات بدنسازی می توانید از مقالات آموزش بدنسازی شرافیت استفاده نمایید.
دلایل انجام حرکات نرمشی قبل از شروع بدنسازی چیست؟
شما با گرم کردن بدن خود به وسیله حرکات نرمشی باعث می شوید که ماهیچه ها و عضلات خود را برای حرکات متوالی و سخت تر آماده کنید. در حقیقت اگر به انجام دادن این حرکات پایبند نباشید باعث می شوید که عضلات و ماهیچه های شما در زمانی که حرکات سنگین انجام می دهند فشار زیادی را متحمل شوند و در صورت فشار زیاد حتی ممکن است باعث پارگی عضلات شود.
موارد بسیار مهمی را باید در هنگام گرم کردن بدن برای بدنسازی در نظر گرفت که از مهم ترین آن ها می توان به زیاد شدن درجه حرارت و دمای هسته بدن، فعال سازی عضله ها و گردش بهتر خون در بدن اشاره کرد. هنگامی که دمای بدن شما با استفاده و به کمک حرکات نرمشی و کششی افزایش می یابد بافت هایی که در مجاورت مفاصل قرار دارند شل می شوند و به همین دلیل می توانید حرکات را با انعطاف بیشتر و راحت تری نسبت به قبل انجام دهید. یکی از مزیت های این حرکات نرمشی این است که برای انجام آن ها نیاز به آموزش خاصی ندارید و به راحتی می توانید آن ها را حتی بدون استفاده از وسایل ورزشی انجام دهید.

READ  چرا ورزش را شروع نمیکنیم ؟

مزیت های انجام حرکات نرمشی برای بدن به چه صورت می باشد؟

به کمک حرکات نرمشی قبل از ورزش، شما تحرک مورد نیاز برای بدن را فراهم می کنید. به همین دلیل باعث می شوید ریسکی که ممکن است به بدن وارد شود را تا حد زیادی کاهش دهید. دیگر مزیت مهم این است که شما با انجام دادن این حرکات نرمشی باعث می شوید بدن برای انجام حرکات ورزشی از عضلات صحیح و سالم استفاده کند و آن ها را برای تامین نیروهای لازم آماده سازد. با انجام دادن این حرکات موجب می شوید درد بعد از تمرین نیز تا حد چشمگیری کاهش یابد.

انجام دادن حرکت های نرمشی پیش از شروع ورزش سبب می شود که سیستم عصبی انسان فعال شده و به همین دلیل افزایش عملکرد و بازدهی بدن انسان نیز افزایش یابد. فرایند گردش خون به دلیل انجام حرکات نرمشی و کششی بهبود می یابد و باعث می شود خون به تمام اعضای بدن و اندام های به خوبی در گردش باشد.

از مهم ترین مزیت ها و فوایدی که حرکات نرمشی برای بدن به ارمغان می آورد می توان به دوام تغییرات اشاره کرد. یعنی با کمک این حرکات تغییراتی که در بدن شما رخ می دهد یا فرم دلخواهی که به دست می آورید به صورت دائمی باشد و از بین نرود. بدین صورت که بعد از انجام نرمش بدن شما به حداکثر انعطاف پذیری خود دست پیدا می کند و در نتیجه با انجام حرکات شکل و فرم بهتری می گیرد.

انعطاف پذیری حاصل از نرمش چه فوایدی برای بدن دارد؟

انعصاف پذیری حاصل از نرمش باعث می شود اعضا و اندام های بدن بتوانند در حین انجام حرکات ورزشی به آسانی حرکت کنند. علاوه بر این باعث می شود از آسیب رسیدن به بدن و اندام ها جلوگیری کند. اما برای انجام نرمش و حرکات نرمشی و یا کششی باید با شیوه صحیح انجام آن و طریقه درست انجام دادن حرکات آشنا باشید تا بتوانید به اهداف و مزیت های انجام نرمش دست پیدا کنید.

READ  تفاوت هودی با سویشرت

ضربان قلب شما با انجام حرکات نرمشی قبل از شروع کردن حرکات سنگین به صورت تدریجی افزایش پیدا می کند. اما اگر به جای انجام حرکات نرمشی حرکات سنگین را انجام دهید ضربان قلب به صورت لحظه ایی افزایش می یابد. تعداد تنفس ها و نیز ترشح مواد لازم در بدن به وسیله نرمش طبق اصول و به اندازه می باشد. بهتر است در انجام حرکات ورزشی از لباس ورزشی مناسب استفاده کنید. بدین منظور می توانید برای تهیه لباس ورزشی زنانه به سایت شرافیت مراجعه کنید.

نرمش و گرم کردن قبل از بدنسازی چند مرحله می باشد؟

به طور کلی نرمش و گرم کردن که لازم است قبل از شروع حرکات بدنسازی در دو مرحله انجام شود؛ شامل گرم کردن عمومی و گرم کردن اختصاصی است.

  • گرم کردن و نرمش عمومی: این نوع نرمش یا گرم کردن برای همه نقاط بدن انجام می شود. یعنی به طور کلی تمامی مفاصل در سراسر بدن از جمله کمر، شانه، گردن ، بازوها و ران ها درگیر می شوند. با این کار باعث می شوید کل بدن شما برای انجام تمرینات آمادگی لازم را داشته باشد. و به درستی در برابر انجام حرکات عمل کند.
  • گرم کردن و نرمش اختصاصی: این نرمش به صورت اختصاصی می باشد. یعنی باید نرمش را برای عضلات و مفاصلی انجام دهیم که قصد داریم همان روز در جلسه تمرینی از آن ها استفاده نماییم. به عنوان مثال در روزی که برنامه تمرینی شما برای انجام حرکات مخصوص ران و پا می باشد. باید حرکات نرمشی که انجام می دهید بر این دو مورد تمرکز داشته باشد. برای خرید لباس بدنسازی مردانه می توایند به شرافیت مراجعه کنید.
READ  انواع تیشرت مردانه

چند تمرین برای گرم کردن بدن قبل از انجام حرکات بدنسازی

چرخاندن شانه ها به عقب و به جلو از جمله کارهایی است که می توانید برای گرم کردن شانه ها انجام دهید. برای نرمش و گرم کردن عضلات پاها می توانید حرکاتی همچون لیفت زانو، پشت ران و ساق پا را انجام دهید.

زمان مناسب جهت انجام نرمش و گرم کردن بدن با توجه به برنامه ورزشی شما متغیر و متفاوت می باشد. اما به طور پیشفرض مقدار زمان موردنیاز جهت انجام نرمش پنج الی ده دقیقه قبل از انجام تمرینات می باشد. البته هرچه تمرین شما بیشتر و با شدت بیشتری باشد مقدار زمانی که برای گرم کردن نیاز دارید نیز بیشتر می شود. گرم کردن و نرمش بدن از جمله فعالیت هایی می باشد که تمامی افرادی که قصد تمرین و ورزش را دارند چه افراد مبتدی و چه افراد متخصص باید این کار را به نحو احسن انجام دهند تا بتوانند از تمرین خود نتایج عالی کسب کنند.

نرمش و گرم کردن بدن چه رابطه ایی با تمرینات ورزشی دارد؟

به طور کلی نرمشی که شما قصد انجام آن را دارید باید با در نظر گرفتن برنامه ورزشی تان باشد. یعنی بدین صورت که اگر قرار است روز خود را با ورزشی سنگین برای مثال بدنسازی انجام دهید. باید نرمشی متناسب با آن را نیز انجام دهید. همچنین باید برای انجام حرکات یا ورزش های آسان نرمشی مطابق با آن را انجام دهید. برای یادگیری حرکات بدنسازی می توانید مقالات آموزش بدنسازی ما را مطالعه نمایید.

به طور کلی حرکاتی که می توانید برای گرم کردن یا نرمش انجام دهید دارای محدوده وسیعی می باشد که شما می توانید براساس دلخواه خود یا نیازتان حرکت مربوطه را انجام دهید. یکی از کارهایی که می توانید برای گرم کردن انجام دهید بدین صورت می باشد که می توانید حرکتی آسان تر از برنامه ورزشی خود را به عنوان نرمش انجام دهید. شرافیت دارای تنوع لباس ورزشی مردانه و همچنین لباس ورزشی زنانه  می باشد که می توانید برای ورزش کردن آن هارا تهیه کنید.

حرکات نرمشی قبل از بدنسازی

مقاله‌های پیشنهادی

keyboard_arrow_up

طراحی و توسعه توسط کاسبی