تاثیر کمربند بدنسازی در حرکت ددلیفت

کمربند بدنسازی شرافیت

اگر از کمربند بدنسازی به گونه‌ای صحیح استفاده شود، تأثیر بسزایی در عملکرد و کیفیت تمرینتان خواهد داشت. در این جا تمرکزمان بر روی حرکت ددلیفت است، تمرینی که می‌تواند به شما کمک کند در نهایت به فرم و استایل ایده‌آل خود برسید. اگر تجربه انجام این حرکت را داشته باشید، می‌دانید که در ددلیفت، تمامی عضلات درگیر می‌شوند.

تفاوتی ندارد هدف نهایی‌تان عضله‌‌سازی یا کاهش وزن باشد و یا به دنبال قوی‌تر شدن، سریع‌تر شدن و متناسب‌تر شدن باشید. به هر حال ددلیفت، نتایج فوق‌العاده مثبتی را برایتان به دنبال خواهد داشت. تنها نکته مهمی که حائز اهمیت است، این است که حرکت را به طور منظم، اصولی و صحیح انجام دهید. به منظور انجام این کار و حفظ سلامتی‌تان، کمربند بدنسازی بسیار کمک کننده خواهد بود.

وبلاگ شرافیت

حرکات ددلیفت و اهمیت استفاده از کمربند در آن

به طور کلی حرکت ددلیفت به این معنا است که خم شده و هالتر را از روی زمین بلند کنید. شبیه به حرکتی که وزنه بردارها پیش از بالا بردن وزنه، انجام می‌دهند. برای هر بار تکرار این حرکت، لازم است مجدداً حرکت را از روی زمین شروع کنید.

در بخش قبلی به لزوم استفاده از کمربند بدنسازی اشاره شد. بد نیست در این جا بدانید که عضلات درگیر در حرکت ددلیفت کدام‌اند. با دانستن این موضوع، اهمیت استفاده از کمربند برایتان روشن‌تر خواهد شد. کمربند بدنسازی که اصولی طراحی و تولید شده باشد، همانند کمربند بدنسازی چرم گاومیش یا چرم گاوی که در ادامه به معرفی و اثرات آن‌ها خواهیم پرداخت.

کمربند چرم گاوی و گاومیش شرافیت

کدام عضلات در حرکت ددلیفت درگیر می‌شوند؟

تمرین ددلیفت، شامل حرکاتی ترکیبی، تقریباً ساده و فوق‌العاده است. در ددلیفت، عضلات بالا تنه، پایین تنه و شکم به طور همزمان درگیر می‌شوند. عضلات بسیاری از کمر درگیر می‌شوند که از جمله آن‌ها، می‌توان به عضلات هیپ فلکسور، همسترینگ، ساعد، چهارسر، سرشانه و کول، مچ، فیله کمر و ساق پا اشاره نمود.

در تصویر زیر عضلاتی را مشاهده می‌کنید که با رنگ قرمز مشخص شده‌اند. عضلات مشخص شده با رنگ قرمز پررنگ، عضلات درگیر ابتدایی و عضلات شخص شده با رنگ قرمز کم رنگ، عضلات درگیر ثانویه‌اند.

لزوم استفاده از تجهیزات ورزشی مناسب در حرکت ددلیفت از جمله آرم بلاستر، کمربند و مچ بند

این که بتوانید حرکاتی از جمله حرکت ددلیفت را اصولی و صحیح انجام دهید، در رسیدن به هدف نهایی‌تان تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت. خودتان در انجام دادن اصولی حرکت مهم‌ترین نقش را دارید، اما در کنار آن استفاده از لوازم ورزشی مناسب، می‌توانید خیالتان را از هر جهت آسوده کند.

کمربند بدنسازی از جمله لوازم ورزشی است که ورزشکاران رشته‌های بدنسازی، پاورلیفتینگ، وزنه برداری و … از آن استفاده می‌کنند. با استفاده از کمربند، از ستون فقرات ورزشکار محافظت می‌شود و آسیب‌های ورزشی احتمالی نیز به حداقل می‌رسند. می‌توان کمربند را همانند یک دیوار محافظ دانست. دیواری که عضلات شکم می‌توانند به آن تکیه کنند. کمربند بر محفظه شکمی، فشار کافی ایجاد می‌کند که در بخش‌های عمقی بدن و ناحیه کمری، منجر به ثبات بیش‌تر می‌شود.

کاهش فضا و افزایش فشار در ناحیه عضلات شکم، از به هم خوردن فرم بدن در حرکاتی همچون ددلیفت، اسکات و … جلوگیری می‌کند.

درست است که تأکیدمان در این جا بر روی استفاده از کمربند است، اما باید بدانید که تجهیزات ورزشی دیگری از جمله مچ بند بدنسازی نیز تأثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. عضلات دستانتان نیز در حرکت ددلیفت، به شدت درگیر خواهد بود؛ بنابراین تأکید می‌کنیم که استفاده از مچ بند را جدی بگیرید تا از عواقب ناشی از آسیب‌ها، جلوگیری کنید.

وبلاگ شرافیت

کمربند بدنسازی چرم گاوی و گاومیش sherafit به بهبود عملکرد شما کمک می کند

با مطالعه اطلاعاتی که تا این جا در اختیارتان قرار دادیم، دیگر می‌دانید که اهمیت استفاده از کمربندها به چه دلیل است. لازم است ورزشکاران سالم این باور اشتباه که بستن کمربند برایشان غیرضروری است را کنار بگذارند. استفاده از کمربند به خصوص در حرکتی همچون ددلیفت، از ستون فقرات محافظت نموده و به بهبود عملکرد کمک می‌کند.

READ  چرا ورزش را شروع نمیکنیم ؟

کمربندهایی که در مجموعه شرافیت خدمت شما عزیزان عرضه شده‌اند، دارای طراحی کاملاً استاندارد و همچنین کیفیتی فوق‌العاده هستند. با بستن کمربند به هنگام اجرای حرکات ددلیفت:

به ثبات بخش قدامی ستون فقرات از طریق افزایش فشار درون شکمی کمک می‌‌کند.

تا حد قابل توجهی از خم شدن تنه و ایجاد آسیب‌های احتمالی، جلوگیری می‌کند.

در صورتی که حرکت با شدت سنگینی انجام شود، کمربند به کاهش فعال شدن عضلات مرکزی یا کر کمک می‌کند.

یک نکته مهم: در کنار تمامی توضیحاتی که تاکنون ارائه دادیم، باید بدانید که کمربند باعث افزایش فشار قلبی عروقی و فشار خون خواهد شد. توجه داشته باشید که به هنگام اجرای حرکات با شدت پایین، لزومی به استفاده از کمربند نیست. درست است که استفاده از آن، تأثیرات فوق‌العاده‌ای را به دنبال دارد، اما به هنگام اجرای حرکات با تعداد و شدت پایین، علاوه بر بی اثر بودن، ممکن است عوارضی را هم به دنبال داشته باشد. در واقع بستن کمربند به هنگام انجام حرکات با شدت پایین، تأثیری بر کاهش فشار بر روی ستون فقرات نداشته و اثر محافظتی چندان بالایی ندارد.

با لوازم بدنسازی شرافیت، همه چیز را متفاوت تر تجربه کنید

در مجموعه sherafit، می‌توانید هر آن چه که برای اجرای یک حرکت ورزشی مورد نیازتان است را پیدا کنید. از لباس‌های ورزشی زنانه و مردانه تا تجهیزات و اکسسوری‌های ورزشی!

با استفاده از لباس‌ها و تجهیزات ورزشی مناسب، می‌توانید روزهای تمرین فوق‌العاده‌ای برای خودتان بسازید.

اگر در حرکت ددلیفت، دارای تکنیک اصولی و مناسبی باشید، بیش‌تر راه را رفته‌اید. در کنار تکنیک مناسب، با استفاده از لوازم بدنسازی شرافیت از جمله کمربند می‌توانید عملکرد خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید. به طور کلی کمربندها در تمرینات بدنسازی، به خصوص ددلیفت، لیفت و اسکات نقش مؤثری خواهند داشت. به بیان دیگر توصیه می‌شود در حرکات بدنسازی به خصوص حرکاتی که به صورت ایستاده انجام می‌شوند، از کمربندها کمک بگیرید.

با در نظر داشتن دو مورد مهم زیر، به اهداف خود نزدیک‌تر شوید:

تکنیک و فرم صحیح اجرای حرکات ورزشی همچون ددلیفت را به خوبی یاد بگیرید.

به هنگام اجرای حرکات، محافظت از کمرتان را فراموش نکنید.

با استفاده از کمربند، می‌توانید تمام تمرکزتان را بر روی اجرای درست حرکات بگذارید.

در تمرینات بدنسازی برخی از تمرینات هستند که به دلیل فشار به عضلات، نیاز است که در هنگام انجام آن‌ها ایمنی کافی را برای کاهش احتمال آسیب به عضلات در نظر بگیریم. کمربند بدنسازی از جمله‌ی لوازمی است که استفاده از آن در باشگاه‌ بدنسازی برای سلامت بسیار مهم و حائز اهمیت است. اما کمربند بدنسازی علاوه بر این موضوع، فواید دیگری را نیز برای بدن دارد و از این رو در این مقاله توضیحات بیشتری درباره تاثیرات و فواید آن بیان می‌کنیم.

آموزش استفاده از کمربند بدنسازی

چرا باید از کمربند بدنسازی استفاده کرد؟

وسایل و تجهیزاتی در باشگاه‌های ورزشی وجود دارند که مزیت‌های مختلفی را برای افراد به ارمغان می‌آورند و می‌توانند کیفیت تمرینات ورزشکاران بهبود دهند. آرم بلاستر شرافیت و کمربند بدنسازی شرافیت از جمله این موارد هستند که استفاده از آن‌ها را به شما توصیه می‌کنیم. حال در ادامه این مقاله در نظر داریم تا چند مورد از مزیت‌های کمربند بدنسازی را شرح دهیم.

کاهش فشار به ستون فقرات

هنگامی که از کمربند بدنسازی استفاده می‌کنیم، در هنگام برداشتن وزنه ‌در حرکت ددلیفت فشار از روی ستون فقرات برداشته شده و یا این فشار بسیار کمتر از حالت معمول است. همچنین این نوع کمربند سبب شده تا عضلات شکم در هنگام انجام این تمرین درگیر شوند و بدین ترتیب فشار از روی کمر برداشته می‌شود.

READ  بدنسازان حرفه ای چه می پوشند؟

به طور کلی می‌توان گفت که کمربند بدنسازی شرافیت باعث می‌شود تا برای بلند کردن وزنه‌ها یا هالتر به جای عضلات کمر، عضلات پا درگیر شوند و همچنین طبق تحقیقات انجام شده افرادی که از کمربند استفاده می‌‌کنند، می‌توانند وزنه‌های سنگین تری را بزنند.

این موارد از اصلی‌ترین دلایل استفاده از کمربند است که استفاده از آن به همراه آرم بلاستر شرافیت می‌تواند کیفیت تمرینات را تا حد زیادی افزایش دهد.

تحریک بیشتر عضلات در هنگام انجام حرکات ددلیفت

برخی از ورزشکاران در باشگاه‌‌های بدنسازی با وجود انجام حرکت درست و استاندارد ددلیفت باز هم نمی‌توانند به آن چه که خواسته‌ی خود از انجام این حرکت است، دست پیدا کنند. عوامل مختلفی می‌تواند در نتیجه نگرفتن از حرکت ددلیفت نقش داشته باشند که یکی از مهم‌ترین این موارد، نداشتن کمربند در هنگام انجام این حرکت است. هنگامی که در انجام ددلیفت از کمربند استفاده می‌کنید، عضلات شما بیشتر تحریک می‌شوند و این موضوع در افزایش و تقویت عضلات پایین تنه نقش بسیار مهمی‌ دارد. از این رو می‌توان گفت که با استفاده از کمربند بدنسازی شرافیت می‌توانید، تمرینات خوب و بهتری را داشته باشید، و در بازه زمانی کمتری به نتیجه دلخواه از انجام حرکت ددلیفت دست پیدا کنید.

کمربند بدنسازی شرافیت
کمربند چرمی شرافیت

افزایش فشار به عضلات برای تقویت آن‌ها

یکی از مهم‌ترین عواملی  که می‌تواند در افزایش کیفیت حرکات در باشگاه‌ بدنسازی نقش داشته باشد، تمرکز کردن بر روی انجام حرکات است، از این رو توصیه می‌شود تا در روز‌هایی که فکر شما به شدت مشغول زندگی روزمره است، به باشگاه بدنسازی نروید. اما به طور کلی برخی از حرکات نیز هستند که به دلیل سخت بودن افراد مبتدی نمی‌توانند روی آن حرکت تمرکز کنند و به همین دلیل حرکت را کاملا اشتباه می‌زند، ددلیفت یکی از همین تمرینات سخت است که برای آن که آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید باید مدت زمان زیادی را تمرین کرده و به آمادگی بدنی ایده آل رسیده باشید. اما برای افرادی که به تازگی وارد باشگاه بدنسازی شده‌اند و می‌خواهند که این حرکت را کاملا درست انجام دهند، توصیه می‌کنیم که از کمربند ورزشی شرافیت استفاده کنند. این کمربند‌ها تمرکز شما را در هنگام انجام حرکت ددلیفت افزایش می‌دهند و از این رو حرکت را ساده‌تر انجام می‌دهید.

کاهش دامنه حرکتی در هنگام انجام تمرینات ددلیفت

اگر تمرینات بدنسازی را به طور جدی دنبال می‌کنید، قطعا به این موضوع آگاه هستید که برخی از حرکات دامنه‌ی حرکتی زیادی دارند که این موضوع در خستگی زودرس نقش بسیار مهمی دارد. کم کردن دامنه‌ی حرکت امر مهمی است که باید برای حل این مشکل از آن بهره گرفت. حرکت ددلیفت از جمله حرکاتی است که دامنه‌ی حرکتی زیادی دارد و به همین دلیل اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از آن بگیرید باید بیش از هر چیزی دامنه‌ی حرکت را کوتاه کنید. به طور کلی با استفاده از تجهیزات مختلفی می‌توان این امر را انجام داد، به عنوان مثال آرم بلاستر شرافیت می‌تواند سبب کاهش دامنه حرکات برخی از تمرینات شود و بدین ترتیب انجام حرکات را بهینه‌تر می‌کند. همچنین کمربند بدنسازی نیز از دیگر تجهیزاتی است که استفاده از آن در باشگاه دامنه حرکات مختلف علی الخصوص پایین تنه را کاهش می‌دهد و از این رو استفاده از آن برای افزایش کیفیت تمرینات و دیر خسته‌ شدن پیشنهاد می‌دهیم.

READ  در باشگاه ورزشی زنانه چه لباسی باید پوشید؟
کمربند چرمی شرافیت
لباس ورزشی و لوازم بدنسازی شرافیت

از آسیب دیدگی عضلات مختلف بدن با استفاده  از کمربند جلوگیری کنید

معمولا هنگامی که حرکتی را در باشگاه‌‌های بدنسازی انجام می‌دهیم، عضلات مختلفی از بدن نیز درگیر می‌شوند که برخی از عضلات ضعیف قدرت تحمل این حرکات را نداشته و دچار آسیب دیدگی می‌شوند. اما می‌توان با تغییر شیوه انجام حرکات از آسیب رسیدن به بدن جلوگیری کرد. معمولا حرکت ددلیفت با وجود این که تمرکزش بر روی حرکات پایین تنه است، اما باز هم فشار‌هایی به اندام‌های مختلف بدن وارد می‌کند. به عنوان مثال برخی از افراد در هنگام انجام این حرکت دچار کمر یا گردن درد می‌شوند که این موضوع می‌تواند در دراز مدت آثار منفی از خود بر جای بگذارد.  اما با استفاده از کمربند بدنسازی شرافیت می‌تواند از وارد شدن کمترین فشار‌ها به نقاط مختلف  بدن جلوگیری کنید. از این رو در هنگام خرید لباس ورزشی شرافیت به خرید بهترین کمربند‌‌ها نیز توجه کنید.

بهبود فرم بدن در هنگام انجام حرکات بدنسازی با استفاده از کمربند

داشتن فرم مناسب در باشگاه‌ها بدنسازی از دو جهت می‌تواند بسیار خوب و مفید باشد. اول آن که افراد می‌توانند اعتماد به نفس خود را با داشتن فرم مناسب در حین انجام تمرینات حفظ کنند. دومین مورد این است که اگر فرم خوب و مناسبی در باشگاه داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید حرکات درست و صحیح را انجام دهید. از این رو باید برای داشتن فرم بهتر در باشگاه بدنسازی تمام تلاش خود را به کار بگیرید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای این امر از آن استفاده کنید خرید لباس ورزشی مردانه مناسب است که به خوبی و به اندازه استاندارد به بدن چسبیده و نقش زیادی در  بهبود فرم بدن دارد. کمربند بدنسازی و آرم بلاستر شرافیت از دیگر عواملی هستند که فرم بدن را در هنگام انجام حرکت بهبود می‌دهند.

لباس ورزشی و لوازم بدنسازی شرافیت
کمربند چرمی شرافیت

به چه نکاتی در هنگام خرید کمربند توجه کنیم؟

به طور کلی برای خرید لباس ورزشی شرافیت اعم از لباس ورزشی مردانه، و همینطور لباس ورزشی زنانه و… باید به موارد مختلفی توجه کرد. کمربند بدنسازی شرافیت نیز از آن دست لوازم باشگاه است که باید در هنگام خریدش موارد مختلفی را مدنظر قرار دهید که در ادامه به آن‌‌ها اشاره می‌کنیم.

محکم و بادوام بودن: همانطور که گفته شد، کمربند برای حفاظت از عضلات پشت و کمر مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این رو باید برای این موضوع محکم و بادوام باشد.

ضخامت مناسب: برای آن که در هنگام حرکات سنگین بدنسازی، کمربند بیشتر شما را کمک کند باید از کمربندی استفاده کنید، که علاوه بر بادوام بودن، ضخامت کافی داشته باشد.

کمربند بدنسازی شرافیت
کمربند چرمی شرافیت

قفل سگک یا چسب مناسب: معمولا افرادی که از کمربند بدنسازی استفاده می‌کنند با دو مشکل روبه‌رو هستند. اول اینکه معمولا در هنگام فشاری که زیر وزنه‌های تحمل می‌کنند، کمربند باز می‌شود. و دومین مشکل این است که در نمونه‌های بی کیفیت فرد در بستن کمر بند اذیت می‌شود. از این رو با خرید کمربند بدنسازی شرافیت با هیچکدام از این موارد روبه‌‌رو نمی‌شوید.

قابل شستشو بودن: تعرق بدن اگر زیاد باشد، به کمربند بدنسازی نیز سرایت می‌کند و از این رو نیاز است تا هر از گاهی کمربند را به طور کامل بشوییم. به همین دلیل باید از کمربندی استفاده کنید که عرق را به خود جذب می‌کند.

سخن پایانی

کمربند بدنسازی یکی از مهم‌ترین لوازمی است که در باشگاه بدنسازی‌ها باید از آن استفاده کنید. به طور کلی این نوع کمر بند فواید و مزایای زیادی را به همراه دارد که از جمله مهم ترین آن‌‌ها می‌توان به کاهش احتمال آسیب دیدگی ستون فقرات اشاره کرد.

تاثیر کمربند بدنسازی در حرکت ددلیفت

مقاله‌های پیشنهادی

keyboard_arrow_up

طراحی و توسعه توسط کاسبی